Link do opisu wydarzenia: MIASTOplażaLAS - warsztat plenerowy

MIASTOplażaLAS - warsztat plenerowy

Data: 3 czerwca 2023 r.
Godzina: 11:00 - 14:00
Miejsce: ul. Jaśkowa Dolina, Gdańsk Wrzeszcz
Wstęp: Bilety 30 - 40 zł.
Organizator: Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku

Szczegóły wydarzenia

baner promujący warszaty: Miasto plaża las

 

Kuratorki projektu: Aleksandra Kminikowska, Anna Zalewska- Andruszkiewicz
 
Wiosna, wiosna… Budzimy zmysły z zimowego letargu i zapraszamy Was na niecodzienne warsztaty w formacie spacerowym, podczas których eksplorować będziemy tytułowe przestrzenie. Otoczeni trójmiejskimi lasami, smagani zatokową bryzą przypominamy Wam nieśmiało, że mieszkamy w jednym z najpiękniejszych rejonów Polski. Wybierzcie się z nami w nieoczywistą podróż angażującą wszystkie zmysły. Celem warsztatów jest eksplorowanie naszej relacji z otaczającą nas w całej złożoności nie-ludzką naturą. Wielozmysłowe, czułe i świadome spojrzenie na krajobraz, w którym żyjemy i zrozumienie następstw zmian klimatycznych, których na co dzień doświadczamy.

3 czerwca 2023 r. wybierzemy się do Gdańska - Wrzeszcza z tancerkami i choreografkami związanymi z Fundacją Polka Dot: Natalią Chylińską, Katarzyną Kanią i Katarzyną Pastuszak. W LESIE otaczającym Jaśkową Dolinę doświadczymy „kąpieli leśnej” ukierunkowanej na ruch i dotyk. W trakcie warsztatu choreograficznego, na podstawie przygotowanej
wcześniej partytury choreograficznej oraz instrukcji prowadzących, wejdziemy w przestrzeń natury i za pomocą marginalizowanych na co dzień zmysłów doświadczymy bliskości natury oraz świadomej i uważnej aktywności ruchowej. - zaprasza organizator Nadbałtyckie Centrum Kultury.

Katarzyna Pastuszak  – tancerka/ performerka, choreografka i dyrektor artystyczna Amareya Theatre & Guests, adiunkt w Zakładzie Badań nad Sztukami Performatywnymi (IAiA - Uniwersytet Gdański), członkini Pracowni Badawczej Between.Pomiędzy (UG) związana także z CEMiPoS (Sapporo), wice-prezeska Fundacji Polka dot. Autorka i tłumaczka artykułów z zakresu tańca i teatru (ostatnia publikacja: Decolonizing Futures: Collaborations for New Indigenous Horizons, red. Hiroshi Maruyama et.al., Uppsala University Press, 2022) oraz autorka książki Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała w kryzysie (Kraków: Universitas, 2014). Jej spektakle były prezentowane m.in. w Japonii, Grenlandii, Norwegii, Turcji, Izraelu, Niemczech, Francji oraz na licznych festiwalach w Polsce. Regularnie współpracuje z CORE Dance pod kierunkiem Sue Schroeder jako SEED artist. Prowadziła spacery choreograficzne w ramach projektów „Miasto, kocham” (IKM, 2022) i „W ramach tańca: Wrzeszcz” (polka dot, 2021). W działaniach artystycznych porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i teatru fizycznego, łącząc poszukiwania ruchowe z aktualnymi nurtami myśli humanistycznej. Interesuje ją polityczność ciała i choreografii. W jej praktyce artystycznej szczególne miejsce zajmuje królestwo grzybów (fungi).

Natalia Chylińska - performerka, artystka interdyscyplinarna, poruszająca się na przecięciu pracy z ciałem/ruchem, tekstem, materiałem dźwiękowym i wizualnym. Ostatni projekt o charakterze site specific pt. “2nd floor anatomies” (Chylińska/Pastuszak) został zaprezentowany na międzynarodowym festiwalu YPAM w Japonii. Artystka zrealizowała
projekty oparte na instant composition w relacji do przestrzeni (site specific), m.in. w ramach Open House Gdańsk, spacerów choreograficznych (IKM, polka dot). Związana z Amareya Theatre & Guests oraz SEED Artists (Sue Schroeder). Ostatnie projekty: 2022: projekt Pol(s)ka w Japonii (Amareya Theatre & Guests) - performans site specific w Monbetsu (Japonia), performans Mówi ONNA, Sapporo, Japonia; światowa premiera artfilmu i performans Home (reż. Sue Schroeder, Adam Larsen / Core Dance), Abbaye de Beaulieu-en-Rouergue, Francja;  performans w ramach Festival of Naked Art Forms, ASP Gdańsk; międzynarodowy projekt Yizkor (Maya Ciarochi, Andrew Conklin), roza centre, Ruszcza, Polska; międzynarodowa interdyscyplinarna rezydencja artystyczna NTTL (Sue Schroeder, roza centre), Ruszcza, Polska; spektakl “Anatomie” (w ramach realizacji stypendium kulturalnego Miasta Gdańska): polska premiera: Instytut im. Jerzego Grotowskiego.

Kasia Kania - pracuje jako niezależna choreografka, performerka, tancerka, nauczycielka akademicka. Mieszka i pracuje pomiędzy Polską a Niemcami, co nieuchronnie wpływa na jej artystyczne wybory, ekonomiczną sytuację i emocjonalne więzi, ale nieustannie kontynuuje poszukiwanie sposobów na tworzenie sztuki „międzynarodowo”. W 2014 r. ukończyła studia na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (AST Kraków), gdzie w latach 2016-19, kontynuowała współpracę jako pedagożka. Edukację taneczną zdobywała również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) oraz w VSMU Bratislava. Współpracowała z prof. Claudią Jeschke, rozwijając swoje badania nad rolą archiwów i rekonstrukcji spektakli. Ukończyła Institute for Applied Theatre Studies w Giessen (Choreografia i Performans). Jej doświadczenie zawodowe to głównie tworzenie choreografii opartej na współautorstwie, w której głównym wąkiem jest przyjęcie krytycznego i feministycznego punktu widzenia na emancypacyjny potencjał tańczącego ciała. Od 2018 r. współpracuje jako performerka i choreografka w różnych konstelacjach kolektywnych, m.in.: Rotterdam Presenta, Fundacja Polka Dot, Christians: Schwenk collective. W 2019 r. rozpoczęła współpracę z niemiecką choreografką/performerką Marją Christians, oraz serbską dramaturżką/choreografką Aną Dubljevic, skupiając się na badaniu protokołów wykonywania, prezentowania i obserwowania oraz strukturyzując swoje projekty wokół pojęcia "dramaturgii feministycznej".