Link do opisu wydarzenia: GODS OF LOVE

GODS OF LOVE

Data: 3 października 2024 r.
Godzina: 19:00
Miejsce: Instytut Kultury Miejskiej Targ Rakowy 11, Gdańsk
Wstęp: Bilety 30 - 40 zł
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej

Szczegóły wydarzenia

koncepcja, performans: Maria Magdalena Kozłowska, Magda Kupryjanowicz, Oskar Malinowski
muzyka: Maria Magdalena Kozłowska
tekst: Magda Kupryjanowicz
choreografia: Oskar Malinowski
kostiumy: Jan Tomza Osiecki
światła: Elżbieta Szurpicka

GODS OF LOVE to studium miłosnego uniesienia, pochwała zmysłowej miłości. Poetycka love story.
Dwoje performerów – Maria Magdalena Kozłowska i Oskar Malinowski – oraz dramaturżka Magda Kupryjanowicz wywołują na scenie stan, który towarzyszy pożądaniu, namiętności, rozkoszy. Badają intensywność tego przeżycia, emocjonalną gorączkę. Przekładają ją na gesty, spojrzenia, śpiew, choreografię. Z mikroczynności podpatrzonych w codziennym życiu układają współczesne rytuały miłosne. Przywołują mit Erosa i Psyche, a także inne reprezentacje miłosnych bóstw z mitologii i praktyk religijnych.
Jednocześnie na akt miłosny patrzą poprzez diagnozy współczesnej humanistyki, między innymi bell hooks, Catherine Malabou, Terrence Real, dotyczące współczesnych relacji, kultu indywidualizmu i emocjonalnej samowystarczalności.

Magda Kupryjanowicz jest dramaturżką i scenariopisarką. Ukończyła etnologię oraz wiedzę o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także dramaturgię w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych. Aktualnie robi doktorat ze scenariopisarstwa w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.

W swoich ostatnich produkcjach chętnie podejmowała zagadnienia związane z ekokrytyką i posthumanizmem. W „Arce i ego” w reż. Lucy Sosnowskiej (Teatr Dramatyczny w Warszawie) przyglądała się szerokiemu spektrum relacji człowieka ze zwierzętami spoza gatunku ludzkiego. Zaś w spektaklu ruchowym „The Mind is a Still Smoke in an Endless Space” w reż. Tobiasza Berga (w ramach festiwalu EastAfrican Nights ofTolerance w stolicy Rwandy – Kigali) badała kulturowo uwarunkowane różnice w definiowaniu natury. Z kolei sceniczny deepfake „Foki” w reż. Marii Magdaleny Kozłowskiej (Teatr Współczesny w Szczecinie) traktował o lęku człowieka przed zwierzętami, które wymykają się spod jego kontroli.
Oprócz pracy w teatrze w ostatnich latach coraz częściej sięgała w swojej twórczości po medium filmowe. Jest współautorką scenariusza eseju filmowego „Non-Duality” w reż. Tomasza Węgorzewskiego (koprodukcja vnLab PWSFTviT oraz WFO w Łodzi), a także filmu dokumentalnego „Obsada” w reż. Wendelien van Oldenborogh (produkcja Muzeum Sztuki w Łodzi). Obecnie rozwija scenariusze trzech pełnometrażowych filmów fabularnych.
Jako dramaturżka współpracowała m.in. z Christiane Huber: „Scratching Trees” (Lothringer Halle 13, Monachium),Tomaszem Węgorzewskim: „Mojżesz” (Teatr Polski w Podziemiu), „Psychoza” (Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach | Nowy Teatr w Warszawie), „Wampir. Trauerspiel” (Teatr Polski w Bydgoszczy), „Listopad. Romans histeryczny” (Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie), Eweliną Marciniak: „Sommernachtstraum” (Theater Freiburg), „Księgi Jakubowe” (Teatr Powszechny w Warszawie), „Portret Damy” (Teatr Wybrzeże w Gdańsku), Katarzyną Szyngiera: „Sferia” (Teatr Polski w Bielsku-Białej).
Napisany wspólnie z Michałem Kurkowskim dramat „Życie intymne Jarosława” został opublikowany w miesięczniku „Dialog” oraz zainscenizowany przez Kubę Kowalskiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku.

Maria Magdalena Kozłowska jest śpiewaczką, autorką muzyki i tekstów, aktorką, performerką, reżyserką. Od kilku lat mieszka w Amsterdamie, gdzie skończyła DAS Theatre. Jest związana z Domem Produkcyjnym Frascati. Jej prace pokazywane były m.in przez Holland Festival, Belluard Bollwerk Festival, Santarcangelo Festival, MSN i KW. Interesuje ją eksperymentalna praca z głosem, zarówno na scenie, jak w i plenerze czy w przestrzeni publicznej. Realizuje projekty operowe z muzykami klasycznymi i z artystami z pogranicza sztuk performatywnych. Ostatnio m.in. „Teach Me Not!” z choreografem Wojciechem Grudzińskim w ICK Danse Amsterdam oraz „Polish Project” na O. Festiwalu w Rotterdamie. W jej performansach i pracach wideo powraca figura śpiewającej kobiety. Z Marią Tobołą współtworzyła duet Małpeczki, w którym realizowały cykl filmów wideo z ironicznym komentarzem do absurdów rzeczywistości. Współpracowała m.in. z Martą Ziółek w przedstawieniu „Zrób siebie” w Teatrze Komuna Warszawa. W 2022 roku w Teatrze Współczesnym w Szczecinie wyreżyserowała spektakl „Foki”, do którego tekst napisała Magda Kupryjanowicz.

Oskar Malinowski jest aktorem, tancerzem, performerem, choreografem. Absolwentem krakowskiej PWST na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne. Współpracuje z najważniejszymi scenami teatralnymi w Polsce. Ze spektaklem „Cezary idzie na wojnę” w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego występował na festiwalach w Nowym Jorku, Monachium, Santiago de Chile, Edynburgu, Brukseli i Salzburgu. Przedstawienie otrzymało nagrodę dla zespołu na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Boska Komedia w Krakowie i jest zaliczane do najważniejszych wydarzeń teatralnych ostatnich lat. Zrealizował autorskie spektakle: „coś/ktoś” oraz „Para nr 1”. Oba te projekty wyróżnia autokreacja i komizm. Współpracował m.in z Martą Ziółek („Panie władzo to są tylko tańce”, Teatr Studio w Warszawie), Agnieszką Jakimiak („Mój pierwszy rave”, Teatr Nowy w Łodzi), Eweliną Marciniak („Historia przemocy`’, Teatr Fredry w Gnieźnie), Zdenką Pszczołowską („Upiory`””, Teatr Wybrzeże w Gdańsku), Darią Kubisiak („niemęski”, Stary Teatr w Krakowie), Wojciechem Grudzińskim („Rodos”, Teatr Komuna Warszawa), Anią Nowak („Języki przyszłości/Future Tongues”, Nowy Teatr w Warszawie).
Przedstawienie zrealizowane w ramach pilotażowego programu Polskiej Sieci Sztuk Performatywnych. To inicjatywa gdańskiego Instytutu Kultury Miejskiej, stołecznego Teatru Komuna Warszawa i poznańskiego Centrum Kultury Zamek.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Wydarzenie dofinansowane również przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu Komuna Warszawa – Społeczna Instytucja Kultury.

Miejsce