Patronat medialny:
![]() |
Zapraszamy na Międzynarodową Konferencję YABC2013 poświęconą w całości Blenderowi, która odbędzie się pierwszego i drugiego czerwca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Dzień drugi to również wykłady oraz ćwiczenia prowadzone z młodzieżą w PJWSTK w Gdańsku. Zapraszamy do kontaktu szkoły średnie, które chciałyby uczestniczyć w tym wielkim wydarzeniu.
http://gdansk.pjwstk.edu.pl/wydarzenia/zapisy-na-sesje-treningowa-yabc2013/
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Zamiejscowy Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów w Gdańsku
80-045 Gdańsk, ul. Brzegi 55
Program Konferencji
Sobota
09:00-09:15 | Otwarcie, ważne ogłoszenia, w tym ogłoszenie konkursów! |
09:15-10:00 | Czas sposorów: Prezentacja Intel |
10:00-10:15 | Przerwa kawowa |
10:15-11:45 | Sebastian Koenig: Pokaz filmu Tears of Steel, wykład na temat produkcji filmu oraz przebiegu i schematu pracy na nim. |
11:45-12:00 | Przerwa kawowa |
12:00-13:00 | Francesco Siddi: wykład na temat problemów w trakcie produkcji i o zarządzaniu projektem, pół na pół z Caminandes (krótki film zrobiony razem z Pablo i Beornem) |
13:00-15:00 | Przerwa obiadowa – dwie godziny! |
15:00-16:00 | Tobias Guenther: Symulacje, modelowanie i teksturowanie ubrań wymagają specjalnych narzędzi i zoptymalizowanego procesu wytwarzania. W tej sesji zaprezentuję podejście do modelowania materiałów i w ogólności tekstyliów w ujęciu fizycznie realistycznych symulacji, pokażę dedykowane narzędzia (Marvelous Designer) które upraszczają tworzenie materiałów oraz metody na przyspieszenie procesu renderowania odzieży w Blenderze. |
16:00-16:15 | Przerwa kawowa |
16:15-17:00 | Bartek Skorupa: Node Efficiency Tools, nowy dodatek do Blendera 2.67 |
17:00-17:45 | Jacek Herman: Mapy UV i teksturowanie złożonych obiektów |
17:45-18:00 | Przerwa kawowa |
18:00-19:00 | Q&A Session: Sebastian Koenig, Francesco Siddi, Tobias Guenther, Chris Kuhn, Bartek Skorupa i inni odpowiedzą na wszystkie pytania odnośnie Blendera |
Niedziela
09:00-09:45 | Hubert Niećko: Szybkie modelowanie – przydatne techniki |
09:45-10:30 | Chris Kuhn: Mechaniczne oszkieletowanie oparte o więzy w Blenderze: wykład na temat użycia więzów (constraints), obiektów Empty oraz obiektów rodzicielskich (parent) dla symulacji ruchu mechanicznego. Wykład będzie demonstracją tworzenia oszkieletowania powietrznego statku wojennego, włączając w to kontrolę sterów, kół podwozia, kanałów ciągu i systemów VTOL. Techniki pokazane w trakcie wykładu są szeroko stosowane w lotnictwie, fantastyce i innych obszarach. |
10:30-10:45 | Przerwa kawowa |
10:45-11:30 | Piotr Chlipalski: Blender dla kreatywnych / 24 klatki dziennie; to wystąpienie będzie bardziej w stylu wykładów TED |
11:30-12:15 | Michał Mielczyński: Akcelerator dla silnika Blender Cycles |
12:15-12:30 | Przerwa kawowa |
12:30-13:15 | Marcin Muszyński: Zastosowanie Blendera w animacji kinowej i reklamowej – dynamiczny rozwój |
13:15-14:00 | Jakub Szczęśniak: Blender w produkcji filmu krótkometrażowego „Lost Senses” – case study |
14:00-14:45 | Nagrody i wyróżnienia przyznane przez jury |
14:45:15:00 | Uwagi końcowe i pożegnanie |