Link do opisu wydarzenia: BLENDER YABC 2013

BLENDER YABC 2013

Data: 1-3 czerwiec 2013
Miejsce: Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni, Gdyńskie Centrum Innowacji, Al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia oraz PJWSTK, Zamiejscowy Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów w Gdańsku, 80-045 Gdańsk, ul. Brzegi 55
Wstęp: wolny
Organizator: Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Polski Kurs Blendera
Wspieramy to!

Szczegóły wydarzenia

Międzynarodowa Konferencja YABC2013 poświęconą w całości Blenderowi, która odbędzie się pierwszego i drugiego czerwca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Patronat medialny:

 

 

Zapraszamy na Międzynarodową Konferencję YABC2013 poświęconą w całości Blenderowi, która odbędzie się pierwszego i drugiego czerwca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.

Dzień drugi to również wykłady oraz ćwiczenia prowadzone z młodzieżą w PJWSTK w Gdańsku. Zapraszamy do kontaktu szkoły średnie, które chciałyby uczestniczyć w tym wielkim wydarzeniu.

http://gdansk.pjwstk.edu.pl/wydarzenia/zapisy-na-sesje-treningowa-yabc2013/

Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych
Zamiejscowy Wydział Informatyki i Wydział Sztuki Nowych Mediów w Gdańsku
80-045 Gdańsk, ul. Brzegi 55

Program Konferencji

Sobota

09:00-09:15 Otwarcie, ważne ogłoszenia, w tym ogłoszenie konkursów!
09:15-10:00 Czas sposorów: Prezentacja Intel
10:00-10:15 Przerwa kawowa
10:15-11:45 Sebastian Koenig: Pokaz filmu Tears of Steel, wykład na temat produkcji filmu oraz przebiegu i schematu pracy na nim.
11:45-12:00 Przerwa kawowa
12:00-13:00 Francesco Siddi: wykład na temat problemów w trakcie produkcji i o zarządzaniu projektem, pół na pół z Caminandes (krótki film zrobiony razem z Pablo i Beornem)
13:00-15:00 Przerwa obiadowa – dwie godziny!
15:00-16:00 Tobias Guenther: Symulacje, modelowanie i teksturowanie ubrań wymagają specjalnych narzędzi i zoptymalizowanego procesu wytwarzania. W tej sesji zaprezentuję podejście do modelowania materiałów i w ogólności tekstyliów w ujęciu fizycznie realistycznych symulacji, pokażę dedykowane narzędzia (Marvelous Designer) które upraszczają tworzenie materiałów oraz metody na przyspieszenie procesu renderowania odzieży w Blenderze.
16:00-16:15 Przerwa kawowa
16:15-17:00 Bartek Skorupa: Node Efficiency Tools, nowy dodatek do Blendera 2.67
17:00-17:45 Jacek Herman: Mapy UV i teksturowanie złożonych obiektów
17:45-18:00 Przerwa kawowa
18:00-19:00 Q&A Session: Sebastian Koenig, Francesco Siddi, Tobias Guenther, Chris Kuhn, Bartek Skorupa i inni odpowiedzą na wszystkie pytania odnośnie Blendera
   

Niedziela

09:00-09:45 Hubert Niećko: Szybkie modelowanie – przydatne techniki
09:45-10:30 Chris Kuhn: Mechaniczne oszkieletowanie oparte o więzy w Blenderze: wykład na temat użycia więzów (constraints), obiektów Empty oraz obiektów rodzicielskich (parent) dla symulacji ruchu mechanicznego. Wykład będzie demonstracją tworzenia oszkieletowania powietrznego statku wojennego, włączając w to kontrolę sterów, kół podwozia, kanałów ciągu i systemów VTOL. Techniki pokazane w trakcie wykładu są szeroko stosowane w lotnictwie, fantastyce i innych obszarach.
10:30-10:45 Przerwa kawowa
10:45-11:30 Piotr Chlipalski: Blender dla kreatywnych / 24 klatki dziennie; to wystąpienie będzie bardziej w stylu wykładów TED
11:30-12:15 Michał Mielczyński: Akcelerator dla silnika Blender Cycles
12:15-12:30 Przerwa kawowa
12:30-13:15 Marcin Muszyński: Zastosowanie Blendera w animacji kinowej i reklamowej – dynamiczny rozwój
13:15-14:00 Jakub Szczęśniak: Blender w produkcji filmu krótkometrażowego „Lost Senses” – case study
14:00-14:45 Nagrody i wyróżnienia przyznane przez jury
14:45:15:00 Uwagi końcowe i pożegnanie
   

 

 

Konferencje/Wykłady