Zwycięzcą przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską zostało Konsorcjum Firm: Lider - Metrostav a.s.,Partner-VISTAL GDYNIA S.A., Partner - VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia, które za realizację inwestycji zażyczyło sobie dokładnie 57 112 606,97 zł.
Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz napisał na swoim profilu na FB:
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała wykonawcę nowego mostu w Gdańsku Sobieszewie. Zostało nim konsorcjum firm Metrostav i Vistal, które złożyło najkorzystniejsza ofertę pod względem ceny oraz przedłużenia okresu gwarancji. Zaoferowana przez konsorcjum cena to 57 111 606,97 przy gwarancji przedłużonej z 36 do 60 miesięcy. To dla gdańszczan bardzo dobra informacja, bo zakładaliśmy, że wydatki na roboty budowlane mogą wynieść 71 mln. Teraz pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania, a jeśli ich nie będzie podpisujemy umowę i natychmiast potem rozpoczynamy prace. Oddanie mostu w użytkowanie na przełomie 2017 i 2018 roku.
Miasto zamierzało przeznaczyć na realizację ponad 180-metrowego mostu 71 milionów złotych. Wyda dużo mniej.
Kto i jaką cenę zaproponował?
*Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie - 77 490 000 zł
*Konsorcjum Firm: Lider - Metrostav a.s.,Partner-VISTAL GDYNIA S.A., Partner - VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia - 57 112 606,97 zł
*Konsorcjum: Lider – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o., Będzin; Partner- AZI-BUD Sp. z o.o., Będzin - 77 172 627, 36 zł
*Konsorcjum: Lider - Porr Polska Infrastructure S.A., Warszawa, Partner - Porr Bau GmbH, Wiedeń, Partner - Teerag Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń - 77 846 700 zł
*BUDIMEX S.A. Warszawa - 60 283 530 zł
*STRABAG Sp. z o.o., Pruszków - 77 142 396,59 zł
Co zawiera zamówienie przetargowe?
1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:
-
Długość obiektu - 173 m
-
Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m
-
Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2x25 m + 2x25 m
-
Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m
-
Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m
-
Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030
-
Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła - 93 stopni
-
Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic - 50 m
-
Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania - 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
-
Czas otwierania obu przęseł - 120 sekund.
2. Budowę odcinka drogi o długości około 900 m - droga klasy G
3. Budowę budynku obsługi mostu
4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501
5. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej
6. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów
7. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych
8. Budowę urządzeń organizacji ruchu
9. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych
10. Budowę i przebudowę ogrodzeń
11. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej
12. Budowę i przebudowę oświetlenia
13. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia
14. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły
15. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia)
16. Roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni