• Start
  • Wiadomości
  • #zostanwdomu i oglądaj efekty Uchwały Krajobrazowej Gdańska na zdjęciach

#zostanwdomu i oglądaj efekty Uchwały Krajobrazowej Gdańska na zdjęciach

Od końca okresu dostosowawczego Uchwały Krajobrazowej Gdańska minęły blisko 2 tygodnie. 24-miesięczny etap dostosowania upłynął w trakcie epidemii koronawirusa, po drodze była też Wielkanoc, a i tak widać, że wielkoformatowe reklamy - obecne w przestrzeni miasta od lat - stopniowo z niej znikają.
15.04.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Wrzeszczańska `Wysepka` - stan reklamowy z 10 kwietnia 2020 r.
Wrzeszczańska `Wysepka` - stan reklamowy z 10 kwietnia 2020 r.
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Okres dostosowawczy Uchwały Krajobrazowej Gdańska (UKG) dotyczył nośników reklamowych, które powstały przed 2 kwietnia 2018 r., a te często funkcjonowały w przestrzeni publicznej naszego miasta od dobrych kilkunastu lat.

Natomiast młodsze i niezgodne z nowymi przepisami nośniki objęte są egzekucją od pierwszego roku obowiązywania UKG. 

 

Uchwała Krajobrazowa Gdańska. Zniknęło blisko 500 nielegalnych reklam w mieście 

 

Dostosowanie dla 90 proc. wolnostojących konstrukcji reklamowych i dla znacznej większości wielkoformatowej reklamy na fasadach budynków, oznacza po prostu konieczność usunięcia. 

Gdańskim ulicom daleko dziś jeszcze do ideału, ale - jak od początku podkreślali twórcy UKG - nie da się w ciągu dwóch lat naprawić tego, co było psute przez lat 30. Zwłaszcza, że zakończenie okresu przejściowego przypadło w trakcie stanu epidemii koronawirusa w Polsce, w związku z którym także pracownicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni musieli przejść w tryb pracy zdalnej. 

 

- Nie uwierzę, póki nie zobaczę - tak, `Zieleniak` już w całej swej okazałości
- Nie uwierzę, póki nie zobaczę - tak, `Zieleniak` już w całej swej okazałości
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl


Dla wielu gdańszczan symbolem reklamy wielkoformatowej w naszym mieście była gigantyczna siatka reklamowa na Zieleniaku. Zniknęła na dobre w nocy z 31 marca na 1 kwietnia. Także na przełomie marca i kwietnia zdemontowano wielkoformatowe reklamy z fasady sztandarowego budynku Grunwaldzkiej Dzielnicy Mieszkaniowej (róg al. Grunwaldzkiej i ul. Miszewskiego).

 

Przed Przed
Po Po

 

Ekran ledowy od strony ul. Miszewskiego jeszcze stoi, za to zniknęły już “ledy” z dachu kantoru przed wrzeszczańskim Manhattanem i z fasady dawnego Kina Krewetka naprzeciw Dworca Głównego PKP.

Inwestycje Miasta kluczowe dla łagodzenia skutków kryzysu. Które będą realizowane na początek?

 

Samo Centrum Handlowe Manhattan także oczyściło swoją fasadę z banerów i instalacji szyldowych niezgodnych z uchwałą.

“Już wkrótce zobaczycie jak bardzo się zmieniamy” - zapewnia Manhattan na swoim profilu na Fb. 

 

Moment demontażu ekranu ledowego sprzed Manhattanu
Moment demontażu ekranu ledowego sprzed Manhattanu
Fb Uchwała Krajobrazowa Gdańska

 

Wrzeszczańska “Wysepka”, jeszcze do niedawna ciasno “obwieszona” i obstawiona reklamą wielkoformatową także zdecydowanie się zmieniła. Jadąc al. Grunwaldzką w stronę śródmieścia nie zobaczymy już siatek reklamowych na Hotelu Szydłowski, a w stronę Oliwy i Sopotu “krajobraz reklamowy” także znacznie się przerzedza - 25 marca zdemontowano tu np. największy w Gdańsku wolnostojący billboard (102 mkw. powierzchni) na wysokości biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego. 

Zmiany widać nie tylko w centralnych dzielnicach - walka z “banerozą”, która szczególnie upodobała sobie takie przejazdowe ulice jak np. Trakt św. Wojciecha czy ul. Marynarki Polskiej także jest w toku. 

ZOBACZ METAMORFOZĘ POSZCZEGÓLNYCH MIEJSC: 

 

Gdańska Szkoła Szyldu. Pomoże przedsiębiorcom wypełniać zasady Uchwały Krajobrazowej

 

Co ważne dla przedsiębiorców, z uwagi na wyjątkową sytuację epidemiczną GZDiZ nie będzie nakładał na nich kar za niedostosowanie szyldów do wymogów uchwały

- Przedsiębiorcy dzwonią i piszą do nas w sprawie szyldów. Zachęcamy także kolejnych, by nie porzucali zupełnie tego tematu podczas epidemii. Niezmiennie służymy poradą i konsultacją przy planowanych zmianach - mówi Dariusz Słodkowski kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej GZDiZ.

Kontakt w sprawie szyldów możliwy jest obecnie poprzez:


WIĘCEJ ZDJĘĆ `PRZED I PO` Z PROFILU UKG NA FB

 

 

 

TV

Wieczór dla tramwaju widmo