Szybciej i bardziej komfortowo
Pendolino będzie kursować do stolicy Tatr bezpośrednio z Gdyni, po drodze zatrzymując się m.in. w Warszawie.
Jak poinformował rzecznik PKP Intercity Maciej Dutkiewicz, podróż na trasie Gdańsk-Zakopane ma trwać zaledwie 7 godzin i 1 minutę.
Dla porównania, na tej trasie kursują obecnie m.in. pociągi składów TLK (Tanich Linii Kolejowych) i EIC (Express Intercity), a podróż z Gdańska Głównego do Zakopanego zajmuje planowo odpowiednio 9 godzin i 47 minut oraz 8 godzin i 53 minuty. Ułatwieniem jest zatem nie tylko skrócony czas podróży, ale i przejazd pociągiem wyższej klasy.
Dodatkowo, w wakacje trasa z Zakopanego nad morze ma zostać wydłużona aż do Kołobrzegu, co ma docelowo ułatwić korzystającym dotarcie na letni wypoczynek. Jak podała Polska Agencja Prasowa, nowe połączenie Pendolino jest możliwe dzięki zmodernizowanej pod koniec grudnia 2023 r. linii kolejowej na Podhale. W ramach inwestycji o wartości ponad 1,4 mld zł netto, odnowiono i zmodernizowano ponad 100 km torów, 130 rozjazdów i 300 obiektów inżynieryjnych.
Konkurencja na torach
Pojawienie się nowych, atrakcyjnych kursów śmiało można potraktować jako odpowiedź na wchodzącą na rynek kolejowy konkurencję. Przypomnijmy, że już zimą będzie można się przemieszczać po Polsce także pociągami czeskiego przewoźnika RegioJet.
Budzisz się i wysiadasz w Pradze. Baltic Express ma wagon sypialny
Wśród pięciu tras, które będzie obsługiwać, znalazła się też Warszawa-Trójmiasto. RegioJet planuje rozpoczęcie kursów również 14 grudnia 2025 r., przy czym przewoźnik zaznacza, że będą to kursy w przedłużonym trybie próbnym. Uruchomienie pełnej obsługi planowane jest na 1 kwietnia przyszłego roku.