Antyzatoka przy ul. Płońskiej
Przystanek autobusowy „Płońska” znajduje się przy ul. Płońskiej przy skrzyżowaniu z ul. Benzynową. Obecnie po jednej stronie ulicy znajduje się przystanek z wiatą, a po drugiej stronie jedynie wąski kilkumetrowy odcinek utwardzony płytami drogowymi i ograniczony barierami. Wynika to z ukształtowania terenu - skarpy i rowu melioracyjnego przylegających bezpośrednio do ulicy, które uniemożliwiają wyznaczenie tam pełnowymiarowego peronu.
Rozwiązaniem, które będzie zastosowane w tym miejscu, będzie tzw. antyzatoka autobusowa. Oznacza to, że w miejscu przystanków jezdnia zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w kierunku rafinerii, na którym obowiązywać będzie ruch dwukierunkowy. Na odcinku pasa w kierunku Wiślinki wykonany zostanie natomiast szeroki peron przystankowy, poprawiający komfort pasażerów oczekujących na autobus.Planowana antyzatoka na ul. Płońskiej
Mat. GZDiZ
Likwidacja zatoki autobusowej na ul. Mostowej
Korekty zaplanowano również przy przystanku „Mostowa 02”. Rozmiary istniejącej tam zatoki znacząco utrudniają wjazd autobusom przegubowym, przez co nie dojeżdżają one do krawędzi chodnika. Z kolei kierowcy próbując ominąć wystający z zatoki tył autobusu wjeżdżają na przeciwny pas ruchu, co wobec ograniczonej widoczności stwarza niebezpieczeństwo kolizji.
Zdecydowano więc o zabudowaniu zatoki i wykonaniu na niej fragmentu chodnika oraz na wyznaczeniu przystanku autobusowego. Dzięki temu pasażerowie będą mogli wysiąść z pojazdu bezpośrednio na chodnik, a kierowcom autobusów łatwiej będzie włączać się do ruchu.
Otwarto oferty na remont estakady na ul. Elbląskiej nad torami PKP
Zmiana lokalizacji przystanku na ul. Dolna Brama
Zmienione zostanie także miejsce do zatrzymywania się autobusów na ul. Dolna Brama. Obecny przystanek w kierunku ul. Mostowej zostanie przesunięty bliżej Bramy Nizinnej, na wysokości przystanku w stronę ul. Pod Zrębem.
Zmiana podyktowana jest wysokim krawężnikiem na istniejącym przystanku, który uniemożliwia rozłożenie rampy dla wózków inwalidzkich. Z tego względu nowy przystanek wyznaczony zostanie w miejscu, gdzie krawężnik jest zdecydowanie niższy. Dla zwiększenia przestrzeni dla pasażerów oczekujących na autobus, na wysokości budynku nr 8 utwardzona zostanie przestrzeń między chodnikiem a jezdnią. Dodatkowo dla poprawy bezpieczeństwa wygrodzony słupkami zostanie fragment jezdni przed przejściem dla pieszych na skrzyżowaniu z Placem Wałowym. Uniemożliwi to postój samochodów tuż przed samym przejściem - by nie ograniczały możliwości obserwacji pieszych przechodzących przez jezdnię, a także by nie utrudniały włączania się autobusów do ruchu.
Oprac. KG