W ubiegłym roku w lutym w Gdańsku na testach pojawił się autobus elektryczny Mercedes eCitaro. Już wcześniej odwiedził Gdańsk, ale tylko na kilka godzin. W lutym 2020 r. autobus woził pasażerów w porannych i popołudniowych godzinach szczytu, od poniedziałku do piątku, na różnych liniach. W ostatnich dniach lutego obsługiwał linię 139 (Oliwa PKP - Wrzeszcz PKP), 1 marca kursował na linii 283 (Niedźwiednik - Nowy Port Szaniec Zachodni), a w następnych dniach obsługiwał linię 189 (Maćkowy – Wały Piastowskie) i linię 132 (Wały Piastowskie – Pruszcz Gdański Rondo Kociewskie).
Zobacz relację wideo z testowania autobusu Citaro:
Nie był to jedyny testowany w Gdańsku, który chce tworzyć swoją elektromobilną flotę, autobus elektryczny. Wcześniej były to należący do hiszpańskiego właściciela polski Solaris i chiński Byd. Teraz regularna elektryczna komunikacja samochodowa w Gdańsku staje się faktem. Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu poinformował na swoim społecznościowym profilu o przygotowywanym przetargu na nowe autobusy elektryczne.
W jesiennej edycji naboru programu "Zielony Transport Publiczny" organizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej złożymy wniosek o dofinansowanie zakupu 45 autobusów elektrycznych z bateriami o dużej pojemności.
Natomiast już w najbliższych dniach ogłosimy przetarg na zakup 3 małych autobusów na bazie których chcemy wznowić kursowanie linii nr 100 po Śródmieściu Gdańska. Dzięki tym pojazdom mieszkańcy i goście będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej na terenie Głównego i Starego Miasta, która będzie bardzo cicha i nie emitująca dwutlenku węgla.
napisał Piotr Borawski.
Jak zaznacza prezydent Piotr Borawski reaktywacja linii 100 pozwoli na to, że mieszkańcy i turyści będą mogli korzystać z cichej i ekologicznej komunikacji miejskiej na terenie Głównego i Starego Miasta.