ZTM odświeża wygląd tablic informacyjnych i pyta o opinię pasażerów. Napisz, do 28 lutego

Zarząd Transportu Miejskiego opracowuje właśnie nowy standard informacji dla pasażerów komunikacji miejskiej w Gdańsku. Chodzi o tablice informacyjne, na których znajdują się m.in. papierowe rozkłady jazdy autobusów i tramwajów, a które zamontowane są w wiatach przystankowych. Nowa wersja tablic pojawiła się już przy ul. Jaśkowa Dolina. ZTM czeka na opinie: czy podobają się pasażerom, i - co najważniejsze - czy są według nich praktyczne?
02.02.2023
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
na zdjęciu tablica informacyjna dla pasażerów na przystanku, widać rozkłady jazdy, a także liczby pojazdów, które zatrzymują się przy danym przystanku
Nowe tablice informacyjne dla pasażerów pojawiły się już, testowo, na przystankach przy ul. Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu
Fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Jakie zmiany wprowadzić na tablicach informacyjnych?

Jakich informacji przede wszystkim szukacie, kiedy spoglądacie na tablice informacyjne? Czy cyfry i litery na rozkładach jazdy są wystarczająco widoczne, by swobodnie sprawdzić, o której godzinie odjedzie dany tramwaj czy autobus? A może brakuje wam jakiejś informacji w takim miejscu? Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku przymierza się do odświeżenia wyglądu tablic przystankowych. Zamierza zredukować różnice w przekazie informacji i stworzyć jednolity system prezentacji treści na każdym przystanku.

- Chcemy zwiększyć czytelność numerów linii oraz intuicyjność układu informacji - tłumaczy Dagmara Szajda, rzecznik prasowa Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Nowe wersje tablic pojawiły się już, testowo, na przystankach przy ul. Jaśkowa Dolina, zarówno na tych, przy których zatrzymują się autobusy, jak i tych tramwajowych. Można więc osobiście sprawdzić, jak wyglądają i czy dobrze spełniają swoją rolę.

Ujeścisko - Łostowice. Tramwaje na ul. Nowej Warszawskiej od 4 marca

ZTM czeka na opinie do końca lutego

Opinie dotyczące proponowanego wyglądu tablic, np. tego czy są bardziej czytelne od dotychczasowych, zgłaszać można drogą mailową na adres: ztm@gdansk.gda.pl przez najbliższy miesiąc, do 28 lutego.

- Wpłynęło już do nas kilka konstruktywnych uwag, m.in. dotyczących układu pasmowego informacji czy kodów QR, co bardzo cieszy i pozwoli na lepsze dopracowanie koncepcji - przyznaje Dagmara Szajda.

Tablice przystankowe wymieniane są regularnie z powodu m.in. ich blaknięcia, intensywnego zabrudzenia, dewastacji czy też zmiany tras linii obsługujących dany przystanek. Wymiana tablic jest więc procesem, który trwa nieprzerwanie.

Ich nowy wzór, po ustaleniu finalnego wyglądu i funkcjonalności, będzie stosowany właśnie w ramach regularnych wymian plansz przystankowych.

- Nie mamy zatem do czynienia ze wzrostem kosztów operacyjnych - dodaje Dagmara Szajda.

dwa zdjęcia przedstawiają dwie tablice informacyjne dla pasażerów, u góry jest obecna tablica, a na dole proponowany jej nowy wygląd
Mat. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku

TV

Jarmark Bożonarodzeniowy od 22 listopada do 23 grudnia