Zaplanowana inwestycja zakłada budowę ciągu pieszego z dopuszczonym ruchem rowerowym wzdłuż Al. Grunwaldzkiej, na odcinku o długości około 470 m, od ul. Bitwy Oliwskiej do ul. Pomorskiej po wschodniej stronie alei. Zbudowane zostaną też nowe zjazdy i miejsca postojowe, zatoka autobusowa oraz przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.
Obecnie na tym odcinku znajduje się chodnik o zmiennej szerokości. Waha się ona od 2 do 2,8 metra. Od strony krawędzi jezdni jest też pas zieleni o średniej szerokości około 2m. Wzdłuż al. Grunwaldzkiej znaleźć można także kilka miejsc postojowych - równoległych do krawędzi jezdni, natomiast w pobliżu skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i ul. Bitwy Oliwskiej, przy istniejących obiektach handlowych, umożliwione jest parkowanie na chodniku.
W ramach planowanej inwestycji przewidziano m.in. wykonanie dodatkowych przejazdów rowerowych w rejonie skrzyżowania ul. Pomorskiej i al. Grunwaldzkiej oraz brakujących odcinków ścieżki rowerowej. W rejonie istniejącego obiektu handlowego, ze względu na znaczną szerokość istniejącego chodnika, zaprojektowano ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym o szerokości aż 4,8 m. W rejonie ul. Dickmana pojawi się z kolei próg zwalniający oraz przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów.
Wzdłuż Al. Grunwaldzkiej zaprojektowano miejsca postojowe o wymiarach 2,5x6 m, równoległe do krawędzi jezdni. Przebudowana zostanie także istniejąca zatoka autobusowa w taki sposób, aby jej parametry geometryczne odpowiadały warunkom technicznym. W ramach prac przesunięta zostanie nieco wiata przystankowa.
W rejonie ul. Pomorskiej ścieżka rowerowa zostanie odsunięta od krawędzi jezdni, co umożliwi łagodne włączenie ścieżki w projektowany przejazd rowerowy przez ul. Pomorską. Szerokość ścieżki rowerowej wynosić będzie 2m. Tyle samo wyniesie w tym miejscu szerokość chodnika. Zaprojektowane przejazdy rowerowe umożliwią połączenie istniejącej ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Pomorskiej i ścieżki rowerowej biegnącej po zachodniej stronie al. Grunwaldzkiej na odcinku projektowanego ciągu pieszego. Szerokość projektowanych przejazdów wynosić będzie 3 metry.
Wzdłuż peronu zatoki autobusowej oraz przy przejściach dla pieszych zaprojektowano oznakowanie dla niewidomych w postaci płytek wskaźnikowych ostrzegawczych oraz kierunkowych.
W ramach zaplanowanych robót nie planuje się wycinki drzew i krzewów. Część zieleni niskiej przeznaczono do przesadzenia i odpowiedniej pielęgnacji, natomiast trawniki w rejonie remontowanych ciągów komunikacyjnych przeznaczono do odtworzenia.
Zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy oznaczony będzie za pomocą piktogramów umieszczonych w nawierzchni co 7-12 m, w dwóch rzędach, ułożonych naprzemiennie, wyznaczając kierunek jazdy rowerzystów. Przedstawiać będą logotyp rowerzystki.
Zakres prac na wysokości skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Pomorskiej obejmuje także przestawienie masztów niskich z sygnalizatorami istniejącymi oraz masztów niskich z sygnalizatorami istniejącymi uzupełnionymi o sygnalizator rowerowy. Ustawione zostaną także dodatkowe maszty niskie z sygnalizatorem rowerowym.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska czeka na oferty do 9 listopada br. Termin realizacji prac oszacowano na pięć miesięcy od daty podpisania umowy.
Inwestycja jest częścią programu „Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska.” W ramach tego programu na ul. Potokowej wybudowano drogę rowerową na odcinku od przystanku PKM do skrzyżowania z ul. Słowackiego oraz ścieżkę rowerową wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Kołobrzeskiej do ul. Braci Lewoniewskich, a obecnie powstaje droga rowerowa na ul. Dmowskiego.