Nowa przestrzeń sportowa na nieużytkowanym terenie zielonym przy ul. Przegalińskiej, powiązana z parkingiem na 100 aut, to odpowiedź na wniosek Rady Dzielnicy Wyspa Sobieszewska i pilotażowy projekt realizowany przez Fundację Społecznie Bezpieczni, ze wsparciem Miasta Gdańska.
Miejsce łączy kilka potrzebnych dzielnicy funkcji: wypożyczalnię rowerów i miejsca do rekreacji, jest także punktem startowym dla meleksów, które dowiozą pasażerów z aut do pobliskiego wejścia na plażę oraz miejsc, w których można aktywnie spędzić czas. Dzięki ponownemu zagospodarowaniu dawnego boiska mieszkańcy dzielnicy będą mogli znów zagrać w piłkę nożną, siatkówkę, czy też badmintona - aktywnie spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi.
Przestrzeń będzie czynna codziennie od piątku, 19 czerwca do 14 września, w godz. 9-17.
Cennik:
- 10 zł za parkowanie samochodu na cały dzień,
- 20 zł za parkowanie i przejazd meleksem do wejścia na plażę przy ul. Falowej w dwie strony - dla wszystkich pasażerów auta,
- koszt wypożyczenia roweru - 20 zł za dzień.
Rowery trzeba zwrócić do godz. 17, meleksy zaś kursować będą aż do godz. 22. UWAGA! Wsiadając do meleksa wracając z plaży (przy ul. Falowej) trzeba zwrócić uwagę, czy jest oznaczony literą “P” - tylko ten dowiezie nas z powrotem na parking w ramach wniesionej wcześniej opłaty. Przestrzeń parkingowa będzie dostępna przez cały czas, poza godzinami otwarcia strefy - bezpłatnie.
Wszystkie opłaty przeznaczone będą na rzecz Fundacji Społecznie Bezpieczni, która opiekuje się strefą. Fundacja ta z powodzeniem prowadzi już parkingi przy ul. Lawendowej i na Stogach. Zyski przeznaczone będą na wsparcie osób potrzebujących i wykluczonych społecznie.
- Parking Społecznie Odpowiedzialny to inicjatywa angażująca osoby potrzebujące i wzmacniająca je poprzez pracę - tłumaczy Dominik Kwiatkowski, prezes Fundacji Społecznie Bezpieczni. - Dzięki stabilnym warunkom mogą one stanąć na nogi w trudnych okresach życiowych, które zdarzyć się mogą każdemu z nas. Nasza działalność skierowana jest na wsparcie osób wykluczonych społecznie, osób potrzebujących. Mamy nadzieję, że kierowcy pozytywnie odniosą się do tej inicjatywy, tak jak ma to miejsce na parkingu przy ul. Lawendowej.
"Śmigamy" na Wyspę. Droga rowerowa Przejazdowo-Sobieszewo już gotowa
Gdańsk zbuduje swój, liczący 7 km, odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej. Ruszył przetarg
Projekt na Wyspie Sobieszewskiej ma pokazać, jak świadomie, w bardziej zrównoważony dla środowiska i lokalnej społeczności sposób, można korzystać z plaż i lasów. Główną intencją jest budowanie nawyków, by po dotarciu na Wyspę dalej poruszać się już wyłącznie ekologicznymi środkami transportu lub pieszo, a przy okazji cieszyć się spacerem po okolicy.
- Idea wprowadzenia dodatkowych rozwiązań parkingowych dla osób udających się na plażę wyniknęła z rozmów z mieszkańcami i z dyskusji radnych Dzielnicy Wyspa Sobieszewska. W każdy weekend, szczególnie w sezonie, drogi dojazdowe na plażę są zatarasowane - mówi Władysław Sidorko, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wyspa Sobieszewska. - Nie tylko jest to uciążliwość dla pieszych, ale przede wszystkim trudność dojazdowa dla służb ratowniczych, straży miejskiej, straży pożarnej. Jako rada dzielnicy wystąpiliśmy do władz Gdańska z propozycją organizacji parkingów. Znaleźliśmy, ciekawe, alternatywne rozwiązanie zagospodarowania nieużywanego terenu zielonego przy ul. Przegalińskiej.
Na 125 urodziny Wyspy Sobieszewskiej. Poznajmy jej mieszkańców w książce “Wyspa wspomnień”
Wyspa Sobieszewska jest jednym z ulubionych miejsc turystów i mieszkańców pozostałych dzielnic Gdańska. Szeroka plaża, rezerwaty Ptasi Raj i Mewia Łacha, ścieżki rowerowe i nordic walking przyciągają miłośników aktywnego spędzania czasu. Na wyspie planowane są kolejne inwestycje z zakresu rozwoju turystyki: budowa przystani żeglarskiej na Martwej Wiśle przy ulicy Nadwiślańskiej, kolejna trasa rowerowa wzdłuż ulicy Świbnieńskiej i Akwenowej, a także budowa przystani kajakowej na kanale Młynówka. Rozwijany potencjał stwarza też szansę na zwiększony ruch turystów z Gdańska oraz przyjezdnych. Oznacza to jednak konieczność wdrażania nowych rozwiązań, które przyczynią się do ograniczania negatywnych konsekwencji, m.in. wzmożonego ruch samochodowego.