Od kilku tygodni trwa przygotowanie nabrzeży do budowy samego wiaduktu, w tym umacnianie brzegów Martwej Wisły. Wykonuje się to poprzez wbijanie ścianek szczelnych. - Obecnie zasypywany jest teren za ścianką szczelną, przez co "przesuwa się" nieco brzeg w głąb Martwej Wisły. Tutaj znajdować się będą przyczółki mostu – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W najbliższym tygodniu, prawdopodobnie już w poniedziałek, rozpocznie się wbijanie pali pod przęsła obiektu. Potrzebna do tego palownica dotarła w piątek na plac budowy, a w sobotę była montowana i ustawiana na wodzie.
Od 14 lutego, przy dojeździe do wyspy, obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Całkowicie wyłączono jeden pas i wprowadzono ruch wahadłowy na odcinku około 150 metrów, od ul. Piaskowej w kierunku Przejazdowa, po prawej stronie jezdni. W miarę postępu prac, zmiana organizacji ruchu będzie obejmować kolejne odcinki drogi, zajmując odpowiednio pas prawy lub lewy. I tak - na przełomie lutego i marca, ze względu na przeniesienie prac drogowych na drugą stronę nowego mostu, planowana jest zmiana ruchu od strony Wyspy Sobieszewskiej. Szczegóły podamy w najbliższych dniach.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa i pieszym i kierowcom, przy przejściu przez skrzyżowania, ruch kierowany jest ręcznie. Wszelkie zmiany w jego organizacji potrwają w sumie do końca czerwca bieżącego roku.
W ostatnich miesiącach prowadzono prace przygotowawcze pod budowę nowego mostu na Wyspę Sobieszewską. W styczniu br. na rzece pojawiły się barki, na których ustawiono ciężki sprzęt i rozpoczęto prace związane ze wzmacnianiem brzegów rzeki.
Równolegle do prac wykonywanych na wodzie, wytwarzana będzie konstrukcja stalowa obiektu. Jej elementy powinny pojawić się na nabrzeżu w miesiącach letnich. Zostaną zmontowane na miejscu.
Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch i kierowcom, i żeglarzom.
Nowy wiadukt na pewno poprawi jakość życia mieszkańców, i to nie tylko "wyspiarzy", ale całego miasta, a nawet województwa. Powinien też przyczynić się do rozwoju turystyki oraz usług w tej części Gdańska. Ma on również zapewnić sprawną organizację w 2023 r. Światowego Zjazdu Skautów, o którą walczy obecnie Gdańsk.
Inwestycję realizuje Konsorcjum Firm: lider - Metrostav a.s., partner - Vistal Gdynia S.A. oraz partner - Vistal Infrastructure Sp. z o.o., które za realizację inwestycji otrzyma 57 112 606,97 zł.
Budowa mostu powinna zakończyć się pod koniec 2017 r. Na pierwszy kwartał 2018 r. zaplanowano procedurę odbiorową mostu.