W poniedziałkowe popołudnie rozpoczęły się prace związane z palowaniem. Jednak we wtorek trzeba je było przerwać ze względu na porywisty wiatr. Momentami jego siła sięgała 8 stopni w skali Beauforta. O ile na wodzie nie przystąpiono do żadnych robót, to przy brzegu Martwej Wisły prace trwały w najlepsze.
W najbliższych tygodniach w rzece wbitych zostanie aż 125 pali typu tubex. Ich średnica wynosi dokładnie 457 centymetrów, a długość waha się od 10 do 24 metrów.
Od 14 lutego, ze względu na budowę nowego odcinka drogi, przy dojeździe do wyspy obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Całkowicie wyłączono jeden pas i wprowadzono ruch wahadłowy na odcinku około 150 metrów, od ul. Piaskowej w kierunku Przejazdowa, po prawej stronie jezdni. W miarę postępu prac, zmiana organizacji ruchu będzie obejmować kolejne odcinki drogi, zajmując odpowiednio pas prawy lub lewy. Na przełomie lutego i marca, ze względu na przeniesienie prac drogowych na drugą stronę nowego mostu, planowana jest zmiana ruchu od strony Wyspy Sobieszewskiej.
Zwodzony most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch i kierowcom, i żeglarzom.
Nowa inwestycja poprawić ma jakość życia mieszkańców, i to całego województwa. Powinna też przyczynić się do rozwoju turystyki oraz usług w tej części Gdańska. Most ma również zapewnić sprawną organizację w 2023 r. Światowego Zjazdu Skautów, o którą walczy obecnie nasze miasto.