• Start
  • Wiadomości
  • Wyspa Sobieszewska. Budowa gdańskiej "rowerostrady" zakończona, czas na odbiory

Wyspa Sobieszewska. Budowa gdańskiej "rowerostrady" zakończona, czas na odbiory

Lada dzień powinna rozpocząć się procedura odbiorowa najdłuższej w tej części Gdańska, niemal bezkolizyjnej, drogi rowerowej. Choć inwestycja nie została jeszcze oficjalnie odebrana przez Miasto, to od kilku już dni jeżdżą nią rowerzyści. Zachęcamy do odwiedzenia Sobieszewa w najbliższych tygodniach, najlepiej na dwóch kółkach.
03.07.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Po Wyspie Sobieszewskiej można już bezpiecznie i wygodnie pedałować na nowej drodze rowerowej
Po Wyspie Sobieszewskiej można już bezpiecznie i wygodnie pedałować na nowej drodze rowerowej
Fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Droga rowerowa powstała wzdłuż ul. Turystycznej i ul. Boguckiego, czyli drogi wojewódzkiej nr 501, na odcinku od skrzyżowania z ul. Przegalińską do skrzyżowania z ul. Pohoreckiego. Liczy blisko 4,5 km długości.

W ramach inwestycji powstała wygodna dwukierunkowa droga o szerokości trzech metrów. Poza tym przebudowano, na mini rondo, skrzyżowanie ulic Turystycznej i Przegalińskiej oraz zbudowano nowe odcinki chodników.

 

Nowo wybudowana droga dla rowerów wzdłuż ul. Turystycznej łączy się z drogą rowerową, która powstała w ramach budowy mostu zwodzonego na Wyspę Sobieszewską
Nowo wybudowana droga dla rowerów wzdłuż ul. Turystycznej łączy się z drogą rowerową, która powstała w ramach budowy mostu zwodzonego na Wyspę Sobieszewską
Fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Projekt zakładał również budowę peronów autobusowych, przebudowę zjazdów i dojść oraz budowę odcinków murów oporowych. Zamontowano też tzw. małą architekturę miejską, w tym ławki, stojaki na rowery i śmietniki na odpady. Nowa trasa rowerowa wymusiła również przebudowę i budowę oświetlenia drogowego, dzięki czemu będzie można bezpiecznie pedałować tu również po zmroku. W trakcie realizacji tego projektu usunąć trzeba było drzewa i krzewy kolidujące z inwestycją - w jej sąsiedztwie pojawiły się nasadzenia zastępcze drzew.

Dokumentacja inwestycji zakładała także przebudowę, bądź zabezpieczenie, istniejącego uzbrojenia terenu, czyli kanalizacji sanitarnej, wodociągów, sieci gazowniczych, teletechnicznych i energetycznych, jak również zagospodarowanie wód deszczowych w zakresie wynikającym z budowy drogi rowerowej.

W najbliższych dniach powinna rozpocząć się procedura odbiorowa całego projektu.

Inwestycję realizowało konsorcjum firm: Kruszywo sp. z o.o. i Bituminium sp. z o.o. Koszt prac to 14,1 mln złotych.

Prace nadzorowała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

 

Budowa 'rowerostrady' już się zakończyła. Inwestycja czeka obecnie na procedurę odbiorową
Budowa 'rowerostrady' już się zakończyła. Inwestycja czeka obecnie na procedurę odbiorową
Fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Projekt ten jest współfinansowany ze środków unijnych, w ramach wojewódzkiego projektu "Pomorskie Trasy Rowerowe o zasięgu międzynarodowym R-10 i R-9". Zakłada on budowę nowych dróg rowerowych, a także wykorzystanie dróg publicznych o niskim natężeniu ruchu oraz utwardzonych dróg leśnych i wałów przeciwpowodziowych Wisły, do tego budowę infrastruktury dla rowerzystów (w tym miejsc postojowych) oraz oznakowanie całości zgodnie z obowiązującymi przepisami. Trasa R-10, czyli Nadmorski Szlak Hanzeatycki oraz Wiślana Trasa Rowerowa, będąca częścią R-9, położone są w korytarzach europejskiej sieci tras rowerowych Euro Velo. 

TV

MEVO od kulis i życzenia. Rower metropolitalny ma już rok