Remont 800-metrowego odcinka alei Hallera
Remont objął jezdnię od ul. Kościuszki do wyremontowanej nawierzchni ze skrzyżowaniem z ul. Mickiewicza, a także jezdnię od skrzyżowania z ul. Okrzei do ul. Klinicznej.
Na tym odcinku, przed rozpoczęciem prac, nawierzchnia bitumiczna jezdni była w kiepskim stanie technicznym. Miała liczne spękania, koleiny, lokalne deformacje i zapadnięcia. Widoczne były ślady doraźnych napraw.
Remont nawierzchni zakładał wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni drogowej na wspomnianym odcinku. Jezdnię obramowano istniejącymi krawężnikami kamiennymi. Wzdłuż jezdni ułożono ściek z kostki betonowej - podobnie jak na wyremontowanych już odcinkach jezdni al. Hallera.
Budowa odwodnienia ul. Nowe Ogrody i ul. 3-go Maja. Umowa z wykonawcą podpisana
Modernizacja alei Hallera trwała cztery miesiące
W ramach prac wyregulowano też pod kątem wysokościowym zjazdy. Fragment zjazdów na długości od jezdni al. Hallera do istniejącego chodnika zaprojektowano z szarej kostki kamiennej łupanej. Takie rozwiązanie jest kontynuacją tego, które zastosowano na zjeździe z ul. Wenedy. Projekt zakładał także wykonanie w śladzie torowiska tramwajowego, pomiędzy szynami, nawierzchni bitumicznej. Wymieniono i wyregulowano też kraty wpustowe przykrawężnikowe, a wody opadowe odprowadzono do istniejących wpustów deszczowych.
Nowa Warszawska. Nowe tory na skrzyżowaniu z aleją Vaclava Havla
Nowa nawierzchnia ułożona została w sumie na 800-metrowym odcinku al. Hallera. Modernizacja tego odcinka alei rozpoczęła się w pierwszych dniach kwietnia br. Roboty prowadzono zatem cztery miesiące.
Wykonawcą prac była firma Colas Polska Sp. z o.o, a ich koszt wyniósł 2,9 mln złotych.
W 2020 roku al. Hallera przeszła modernizację na podobnym odcinku, ale w kierunku Brzeźna. W 2021 r. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni nadzorował z kolei remont nawierzchni al. Hallera na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Grudziądzkiej i fragmentu al. Hallera (jezdnia w kierunku Brzeźna) od ul. Grudziądzkiej do ul. Chrobrego.