Wirtualny Jarmark Bożonarodzeniowy uruchomiony został 20 listopada br., potrwa do 31 grudnia. Tegoroczna formuła wydarzenia znacznie różni się od poprzednich edycji jarmarku, którego ważną częścią były świąteczne kramy ustawione na Targu Węglowym. W tym roku, z powodu pandemii, jarmark przeniesiono do wirtualnej przestrzeni, która także cieszy się zainteresowaniem.
- W ciągu tygodnia zarejestrowaliśmy ponad 171 tysięcy odsłon, prawie 30 tysięcy użytkowników, z czego każdy użytkownik logował się średnio na pięciu podstronach - wyjaśnia Bartosz Tobieński, rzecznik Międzynarodowych Targów Gdańskich. - Co istotne, mamy 85 procent nowych użytkowników. Trzy czwarte wejść na stronę pochodzi z urządzeń mobilnych. Z naszych analiz wynika także, że ponad połowa użytkowników trafia na naszą stronę poprzez social media oraz bezpośrednie kliknięcie adresu jarmarku.
Jak zaznacza Bartosz Tobieński, wizyty na stronie Wirtualnego Jarmarku Bożonarodzeniowego pochodzą z wielu europejskich krajów, m.in. ze Skandynawii, Niemiec, Wielkiej Brytanii. Odnotowano też wejścia z rejonów bardzo odległych od Gdańska, to Stany Zjednoczone, Kolumbia, Filipiny, Kostaryka, Wybrzeże Kości Słoniowej i Burkina Faso.
- Dochodzą do nas sygnały od przedsiębiorców, że wraz z uruchomieniem Wirtualnego Jarmarku Bożonarodzeniowego, ich sprzedaż on-line wzrosła - dodaje Bartosz Tobieński.
- Zauważyliśmy zwiększony ruch w naszym sklepie online, klienci zamawiają przede wszystkim świece z kolekcji zapachów świątecznych - potwierdza Agnieszka Fiuk ze sklepu Wonne Ziele, domek nr 42.
Warto pamiętać, że robiąc zakupy na Wirtualnym Jarmarku Bożonarodzeniowym, wspieramy małych przedsiębiorców, rzemieślników i artystów, którzy wyprodukowali świąteczne produkty, przeznaczone na sprzedaż podczas tradycyjnego jarmarku.
Kupując produkty na jarmarku, można wesprzeć nie tylko lokalnych przedsiębiorców, ale także osoby w potrzebie, czyli podopiecznych Hospicjum im. ks. Dutkiewicza SAC. Część kwoty uzyskanej ze sprzedaży limitowanej serii upominków wesprze podopiecznych tej placówki. Największym zainteresowaniem cieszą się kubki, które jak co roku, mają inną szatę graficzną. Tegoroczna odsłona kubków znacznie różni się od poprzednich wersji tego gadżetu.
- Te kubki stały się tradycją, gadżetem kolekcjonerskim - mówi Bartosz Tobieński. - W tym roku mają inny kształt, kubki są z postaciami męskimi i damskimi, przedstawiają żołnierzy Garnizonu Gdańsk w strojach stylizowanych na wersję świąteczną.
Nowości
W piątek 27 listopada, na Wirtualnym Jarmarku Bożonarodzeniowym pojawił się nowy domek Teatru Miniatura, w którym królują lalki ze spektaklu „Magiczne święta Malwiny”.
- Jest to atrakcja dla dzieci oraz zachęta, by kupić książkę "Malwina ratuje święta" i wesprzeć Teatr Miniatura - wyjaśnia Bartosz Tobieński.
Od poniedziałku 30 listopada gadżety z limitowanej edycji dostępne będą w świątecznych zestawach. Przypominany, że wśród proponowanych w tym roku przedmiotach znalazły się nie tylko kubki, ale też skarpetki, zakładki do książek, kominy i karty do gry.
Od 5 grudnia na Targu Węglowym na najmłodszych czekać będzie kolejna atrakcja. To domek św. Mikołaja w którym zamieszkają lalki z Teatru Miniatura.
WIĘCEJ: Wirtualny Jarmark Bożonarodzeniowy. W tym roku zakupy robimy w internecie