• Start
  • Wiadomości
  • Węzeł Gdańsk Południe przejezdny w każdym kierunku. Tylko - inaczej

Węzeł Gdańsk Południe przejezdny w każdej relacji. Tylko - inaczej. MAPA

We wtorek, 1 października, nastąpiła zmiana organizacji ruchu na węźle Gdańsk Południe - kolejny etap budowy Obwodnicy Metropolitalnej wymagał poprowadzenia ruchu po zewnętrznych łącznicach docelowego węzła. - Można normalnie kierować się na węzeł Gdańsk Południe, który cały czas jest przejezdny i obsługiwane są wszystkie relacje - zapewniła po raz kolejny GDDKiA po tym, jak w pierwszy dzień nowej organizacji kierowcy masowo omijali remontowany węzeł ulegając sugestiom popularnych aplikacji nawigacyjnych. A te - zdaniem GDDKiA - jeszcze nie zaabsorbowały zmian.
01.10.2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Zdjęcie przedstawia zaawansowane prace budowlane na węźle drogowym, gdzie powstaje nowoczesny wiadukt o łukowej konstrukcji. W tle widoczne są drogi dojazdowe oraz ciężki sprzęt budowlany, a całość budowy znajduje się w otoczeniu wiejskich terenów z dużymi przestrzeniami zieleni.
Wprowadzona 1 października 2024 r. tymczasowa organizacja ruchu na remontowanym węźle Gdańsk Południe potrwa ok. 12 miesięcy
Daniel Słoboda/KFP

Projektant PKM Południe wybrany. 36 miesięcy na prace projektowe

AKTUALIZACJA, 1 PAŹDZIERNIKA, GODZ. 17.50

Ruch na ulicach Gdańska w pierwszym dniu po wprowadzeniu nowego porządku na Węźle był najdelikatniej mówiąc ledwo możliwy. 

GDDiK podsumowała dzień na swoim profilu na Fb, podkreślając, że węzeł jest przejezdny we wszystkich relacjach, cytujemy wpis:

Kierowcy poruszają się po zewnętrznych łącznicach węzła, natomiast w środku węzła prowadzone są prace budowlane w ramach nowo powstającej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Można normalnie kierować się na węzeł Gdańsk Południe, który cały czas jest przejezdny i obsługiwane są wszystkie relacje (z S6 na S7 i odwrotnie oraz w kierunku A1).

W popularnych nawigacjach i aplikacjach nie widać jeszcze wprowadzonych zmian w organizacji ruchu. Za aktualizację danych odpowiadają właściciele i operatorzy tych programów. GDDKiA nie ma na to wpływu. Z doświadczenia z innych inwestycji w Polsce wynika, że zmiany powinny być widoczne w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu godzin. Jednocześnie apelujemy o stosowanie się do oznakowania oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.

Zamieszczono także MAPĘ ORGANIZACJI RUCHU

Grafika przedstawia plan węzła drogowego Gdańsk Południe  z oznaczeniem zmian organizacji ruchu. Czerwone linie pokazują tymczasowe trasy komunikacyjne, a niebieskie linie wskazują docelowy układ węzła, który będzie obowiązywał po zakończeniu prac, planowanych na 2025 rok.
mat. GDDKiA

Ruch wokół węzła Gdańsk Południe

Kierowcy podróżujący przez węzeł Gdańsk Południe będą mogli korzystać ze wszystkich relacji: S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi. Każda z tych relacji będzie obsługiwana wokół węzła z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic, na których dostępne będą dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Łącznice widziane z góry utworzą olbrzymie drogowe karo wokół docelowego węzła. Na trzech wierzchołkach karo (południowym, wschodnim i zachodnim) możliwy będzie skręt w lewo, aby zapewnić połączenie z S6 w S7 i odwrotnie oraz jazdę w ciągu S6 z południa na północ.

Ostatnim etapem prac w tym miejscu będzie uruchomienie wszystkich relacji po docelowym układzie węzła Gdańsk Południe w ramach Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, które planowane jest w III kwartale 2025 r.

Tymczasowa organizacja ruchu w zależności od poziomu zaawansowania prac budowlanych może jeszcze ulec zmianie. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Zdjęcie przedstawia rozległy węzeł drogowy w trakcie budowy, z kilkoma pasami ruchu i mostem z charakterystycznymi zielonymi łukami. Wokół widać tereny zielone, pola oraz zabudowania, co sugeruje, że projekt znajduje się na obrzeżach miasta, a całość ma na celu poprawę infrastruktury komunikacyjnej w regionie
W związku z przebudową węzła Gdańsk Południe, w poniedziałek, 30 września, wprowadzona zostanie zmieniona organizacja ruchu
źródło: GDDKiA Gdańsk

Odcinek Żukowo - węzeł Gdańsk Południe

Drugie zadanie budowy OMT na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe realizowane jest przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Powstanie ponad szesnastokilometrowa trasa ekspresowa oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Obecnie kontynuowane są prace w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacząco wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów inżynierskich. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada i duże przejście dla zwierząt.

Dodatkowo wykonawca realizuje roboty w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino oraz przy obwodnicy Żukowa, gdzie zlokalizowana jest m.in. wytwórnia mas bitumicznych. Od sierpnia na drodze krajowej nr 20 w Glinczu na ok. 350 m funkcjonuje ruch wahadłowy. Wynika to z konieczności wymiany nawierzchni i budowy ronda w ramach podłączenia obwodnicy Żukowa do DK20. Taka organizacja ruchu na DK20 potrwa do końca br. Zaawansowanie inwestycji przekroczyło półmetek (57 proc.)

Połączenie S6 i S7

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 r. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6.

Obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie na węźle Żukowo S7 i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.

221,5 mln zł od Gdańska na budowę nowej trasy PKM Południe. Radni przegłosowali

TV

Mniej bruku - więcej drzew!