• Start
  • Wiadomości
  • W sierpniu: Kraków w Gdańsku, Gdańsk - w Krakowie. Zaplanuj atrakcyjne wakacje

W sierpniu: Kraków w Gdańsku, Gdańsk - w Krakowie. Zaplanuj atrakcyjne wakacje na południu i północy

Kraków oraz Gdańsk, ale też Gdynia i Sopot zadeklarowały współpracę promocyjną w trwającym letnim sezonie turystycznym. - Chodzi o to, by północ i południe Polski zwarły promocyjne szeregi i pomagały sobie wzajemnie w tym trudnym dla miast i branży turystycznej momencie - tłumaczy Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.
14.07.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
A może właśnie w tym roku? Nz. Krakowski Wawel
A może właśnie w tym roku? Nz. Krakowski Wawel
fot. Dariusz Staniszewski/pixabay.com

 

#CZASNAGDAŃSK - zobacz, jak wyglądać może intensywny weekend w naszym mieście

 

Z powodu pandemii koronawirusa w trudnym położeniu znalazły się instytucje kultury oraz przedsiębiorcy, a szeroko pojęta branża turystyczna to jeden z najbardziej dotkniętych kryzysem sektorów gospodarki.

Kraków razem z Gdańskiem, Gdynią i Sopotem chcą wspierać się nawzajem w organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznych, a także w innych wspólnych inicjatywach zmierzających do poprawy sytuacji społeczno-ekonomicznej. Mają też wspólnie prowadzić działania informacyjne na temat podjętych inicjatyw.

Współpracę międzymiastową ogłoszono 9 lipca, poinformowali o niej Andrzej Kulig - zastępca prezydenta Krakowa oraz Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu.  “Mamy nadzieję, że nasz wspólny wysiłek przyczyni się do wzrostu zainteresowania różnorodną ofertą naszych miast, a tym samym do pobudzenia popytu na usługi oferowane przez sektor kultury i lokalnych przedsiębiorców” - przeczytać można w deklaracji współpracy, którą podpiszą sygnatariusze porozumienia.



Sezon inny niż wszystkie

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że większość osób, które zdecydują się na wakacyjny wyjazd poza swoje miejsce zamieszkania, wybierze tereny o charakterze wypoczynkowym (rejony nadmorskie, pojezierza oraz góry).

- W naszym porozumieniu chodzi zatem o to, by północ i południe Polski zwarły swoje promocyjne szeregi i pomagały sobie wzajemnie w tym trudnym dla miast i branży turystycznej momencie - tłumaczy Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.

 

Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu podkreśla, że ten sezon jest wyjątkowy pod wieloma względami.

- Nigdy nie staliśmy przed takimi wyzwaniami jak teraz. Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze i dlatego będziemy w swojej kampanii przypominać, że Sopot to także piękne lasy, hipodrom, kilometry ścieżek rowerowych, błonia czy parki. Będziemy zachęcać do spędzania wolnego czasu aktywnie i właśnie w plenerach - mówi.

Hasłem kampanii, którym nadmorski kurort będzie się promował także w Krakowie, brzmi „Sopot Naturalnie Kulturalny”. Na wakacje miasto przygotowało m.in. wydarzenia Naturalnie Kulturalne (m.in. festiwale, kino na molo, koncerty) i inne (siatkówka na plaży, pikniki) w zielonych przestrzeniach miasta. Na potrzeby kampanii powstał też spot reklamowy.

 

 Plakat promocyjny Krakowa, który zobaczymy w Gdańsku
Plakat promocyjny Krakowa, który zobaczymy w Gdańsku
mat. pras.

 

Ze współpracy z Krakowem cieszy się Katarzyna Gruszecka - Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. Jej zdaniem w taki sposób łatwiej będzie odbudować normalność.

- To ważne, by w trudnych czasach być razem. Jakże aktualnie brzmią dzisiaj te słowa i jak ważne jest, by deptaki, rynki i bulwary były znów pełne gości, by przybywało inicjatyw społecznych zarówno dla mieszkańców jak i turystów, by móc swobodnie wybierać z różnorodnej oferty spędzania wolnego czasu. W tym celu będziemy działać i wzajemnie promować nasze miasta. Jestem przekonana, że efekty będą szybko zauważalne i to w stopniu daleko większym niż przy promocji prowadzonej osobno - mówi wiceprezydent Gdyni, która będzie obecna w Krakowie z kampanią „Wybierz voucher w Gdyni. Nie odkładaj decyzji na później”. Gdyńscy hotelarze, restauratorzy i organizatorzy czasu wolnego proponują zakup voucherów z bonusem do wykorzystania w przyszłości.

Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska przekonuje, że wakacje to dobry czas na Gdańsk (miasto prowadzi kampanię promocyjną o tej samej nazwie, kilka dni temu premierę miał promujący ją spot.

- Klimat naszego miasta tworzą gdańszczanki i gdańszczanie. To dzięki ich codziennej gościnności, otwartości i ciekawości drugiego człowieka, nasze miasto jest coraz chętniej wybierane, nie tylko jako kierunek rozwoju osobistego, ale po prostu ciekawe miejsce turystyczne. Europejskie Centrum Solidarności, Hevelianum, Muzeum Bursztynu - to miejsca dla całych rodzin. Szerokie, piaszczyste plaże, parki, dziesiątki kilometrów dróg rowerowych, ścieżki do biegania, wreszcie kluby kajakowe i żeglarskie - to z kolei ciekawa propozycja dla wszystkich aktywnych turystów – podkreśla.

 

Plakat kampanii #CZASNAGDAŃSK opracowanej z myślą o trwającym sezonie turystycznym
Plakat kampanii #CZASNAGDAŃSK opracowanej z myślą o trwającym sezonie turystycznym
mat. pras

 

Co w ramach współpracy?

Kraków będzie obecny w trójmiejskiej przestrzeni publicznej i miejskich mediach z kampanią „Kraków nieodkryty” połączonej z akcją #zwiedzajKrakow, w ramach której odwiedzający miasto mogą liczyć na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje. Na długiej liście partnerów programu udzielających rabatów znalazły się m.in. muzea (wyjątkiem jest Zamek Królewski na Wawelu, który zamiast zniżki przy zakupie biletu wstępu proponuje dodatkowy bilet na Basztę Sandomierską albo do Ogrodów Królewskich), obiekty noclegowe, kawiarnie i restauracje, a także sklepy czy usługi przewodnickie.

W ramach zapoczątkowanej właśnie współpracy, stolica Małopolski namawiać będzie do przyjazdu za pomocą m.in. publikacji w biuletynie miejskim „Przepis na Sopot” i sopockich “kubików” informacyjnych, citylightów w Gdańsku czy bramownic nad drogami i miejskich żagli na skwerze Kościuszki w Gdyni.

Kraków pojawi się też na stronach internetowych i w mediach społecznościowych miast – partnerów akcji. Podobne kanały dystrybucji treści promocyjnych będzie miało do dyspozycji Trójmiasto w Krakowie.

- Dodatkowo w Sopocie Kraków zaprezentuje się z najlepszymi towarami eksportowymi – będzie coś muzycznego, teatralnego, filmowego i okrasimy to jeszcze najsmaczniejszym symbolem miasta - mówi Andrzej Kulig i zapowiada, że największe nasilenie działań promocyjnych nastąpi w sierpniu tak, aby każde miasto miało szansę na maksymalne wydłużenie sezonu turystycznego.

 

TV

Historyczna zmiana warty pod Katownią, uroczyste przysięgi przed Dworem Artusa