• Start
  • Wiadomości
  • Uwaga przedsiębiorcy! Bardzo ważne zmiany w obsłudze rejestru CEiDG

Uwaga przedsiębiorcy! Bardzo ważne zmiany w obsłudze rejestru CEiDG

W grudniu 2021 r. Ministerstwo Rozwoju i Technologii planuje wprowadzić zmiany w obsłudze rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Do najważniejszych zmian należy przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis Biznes.gov.pl.
10.12.2021
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
ceidg


Biznes.gov.pl to serwis przeznaczony zarówno dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą, jak i prowadzących taką działalność. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.

Główne trzy filary portalu to:

  • narzędzia dla przedsiębiorców do załatwiania spraw przez internet; (zakładanie, zmiana, zawieszanie, zamykanie działalności gospodarczej);
  • aktualne treści o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz Unii Europejskiej;
  • Centrum Pomocy Przedsiębiorcy - eksperci którzy odpowiadają na pytania dotyczące prowadzenia firmy.

Za pomocą serwisu przedsiębiorcy mogą składać wnioski do instytucji państwowych drogą elektroniczną, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Ponadto serwis łączy w sobie wiele usług i funkcji, nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla administracji. Informacje na portalu Biznes.gov.pl są dostępne w języku polskim i angielskim.

Biznes.gov.pl zastąpi dotychczasową stronę ceidg.gov.pl, a wszystkie usługi zostaną całkowicie przeniesione na nowy portal.

Oznacza to, że nie będzie już możliwe wypełnianie przez przedsiębiorcę formularza wniosku CEIDG-1 na stronie ceidg.gov.pl. W jego miejsce zostanie uruchomiony nowoczesny i intuicyjny kreator wniosku, ułatwiający poprawne wypełnienie. Usługi dla jednoosobowej działalności gospodarczej już dostępne są bezpośrednio pod adresem: Biznes.gov.pl/wniosek-ceidg. Od początku października br. przedsiębiorcy mają też możliwość założenia adresu do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy, który w przyszłości usprawni wymianę korespondencji z urzędami https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/709

Integracja serwisów CEIDG i Biznes.gov.pl ma na celu ułatwienie firmom dostępu do niezbędnych informacji i e-usług, bez potrzeby rejestracji i logowania w kilku serwisach. Już dziś przedsiębiorca, który posiada lub założy konto na Biznes.gov.pl, może w nim sprawdzić swój wpis do rejestru CEIDG i dokonać zmian we wpisie bez konieczności odwiedzania rejestru ceidg.gov.pl., ani bez potrzeby osobistej wizyty w urzędzie.

Dzięki zmianom przedsiębiorca zyska jedno konto do sprawdzania powiadomień, statusów i historii realizowanych przez siebie spraw urzędowych, również tych, które dotyczą rejestru CEIDG.

Kolejną zmianą będzie wprowadzenie od 11 grudnia br. nowych formularzy wniosku CEIDG-1, instrukcji jego wypełniania oraz zaświadczeń z CEIDG. Wszystkie nowe formularze dostępne są pod adresem: Biznes.gov.pl/ceidg.

Od 16 grudnia Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej zmienia siedzibę z Zespołu Obsługi Mieszkańców nr 1 (ZOM 1) przy ul. Partyzantów 74
Od 16 grudnia Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej zmienia siedzibę z Zespołu Obsługi Mieszkańców nr 1 (ZOM 1) przy ul. Partyzantów 74
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl


Jednocześnie informujemy, że od 16 grudnia br. zmianie ulega miejsce obsługi w zakresie CEiDG przedsiębiorców preferujących kontakt bezpośredni, oraz w zakresie potwierdzania profilu zaufanego przez Urząd Miejski w Gdańsku. Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej zmienia siedzibę z Zespołu Obsługi Mieszkańców nr 1 (ZOM 1) przy ul. Partyzantów 74:

na ZOM 3 (siedziba główna Urzędu Miejskiego) ul. Nowe Ogrody 8/12, stanowiska 10-11;

- Obsługa przedsiębiorców w ZOM 4 ul. Wilanowska 2a, stanowiska 7-8 – bez zmian


Dodatkowe informacje oraz rezerwacja wizyt:

- tel. całodobowy Gdańskiego Centrum kontaktu 58 52 44 500
- e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
- https://www.gdansk.pl/rezerwacja#wybor

TV

Trzy dni ślubowań nowo wybranych radnych gdańskich dzielnic