Biznes.gov.pl to serwis przeznaczony zarówno dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą, jak i prowadzących taką działalność. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.
Główne trzy filary portalu to:
- narzędzia dla przedsiębiorców do załatwiania spraw przez internet; (zakładanie, zmiana, zawieszanie, zamykanie działalności gospodarczej);
- aktualne treści o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz Unii Europejskiej;
- Centrum Pomocy Przedsiębiorcy - eksperci którzy odpowiadają na pytania dotyczące prowadzenia firmy.
Za pomocą serwisu przedsiębiorcy mogą składać wnioski do instytucji państwowych drogą elektroniczną, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Ponadto serwis łączy w sobie wiele usług i funkcji, nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla administracji. Informacje na portalu Biznes.gov.pl są dostępne w języku polskim i angielskim.
Biznes.gov.pl zastąpi dotychczasową stronę ceidg.gov.pl, a wszystkie usługi zostaną całkowicie przeniesione na nowy portal.
Oznacza to, że nie będzie już możliwe wypełnianie przez przedsiębiorcę formularza wniosku CEIDG-1 na stronie ceidg.gov.pl. W jego miejsce zostanie uruchomiony nowoczesny i intuicyjny kreator wniosku, ułatwiający poprawne wypełnienie. Usługi dla jednoosobowej działalności gospodarczej już dostępne są bezpośrednio pod adresem: Biznes.gov.pl/wniosek-ceidg. Od początku października br. przedsiębiorcy mają też możliwość założenia adresu do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy, który w przyszłości usprawni wymianę korespondencji z urzędami https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/709
Integracja serwisów CEIDG i Biznes.gov.pl ma na celu ułatwienie firmom dostępu do niezbędnych informacji i e-usług, bez potrzeby rejestracji i logowania w kilku serwisach. Już dziś przedsiębiorca, który posiada lub założy konto na Biznes.gov.pl, może w nim sprawdzić swój wpis do rejestru CEIDG i dokonać zmian we wpisie bez konieczności odwiedzania rejestru ceidg.gov.pl., ani bez potrzeby osobistej wizyty w urzędzie.
Dzięki zmianom przedsiębiorca zyska jedno konto do sprawdzania powiadomień, statusów i historii realizowanych przez siebie spraw urzędowych, również tych, które dotyczą rejestru CEIDG.
Kolejną zmianą będzie wprowadzenie od 11 grudnia br. nowych formularzy wniosku CEIDG-1, instrukcji jego wypełniania oraz zaświadczeń z CEIDG. Wszystkie nowe formularze dostępne są pod adresem: Biznes.gov.pl/ceidg.
Jednocześnie informujemy, że od 16 grudnia br. zmianie ulega miejsce obsługi w zakresie CEiDG przedsiębiorców preferujących kontakt bezpośredni, oraz w zakresie potwierdzania profilu zaufanego przez Urząd Miejski w Gdańsku. Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej zmienia siedzibę z Zespołu Obsługi Mieszkańców nr 1 (ZOM 1) przy ul. Partyzantów 74:
na ZOM 3 (siedziba główna Urzędu Miejskiego) ul. Nowe Ogrody 8/12, stanowiska 10-11;
- Obsługa przedsiębiorców w ZOM 4 ul. Wilanowska 2a, stanowiska 7-8 – bez zmian
Dodatkowe informacje oraz rezerwacja wizyt:
- tel. całodobowy Gdańskiego Centrum kontaktu 58 52 44 500
- e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
- https://www.gdansk.pl/rezerwacja#wybor