Wartość prac - 17,5 mln złotych
Wiadukt, który zostanie przebudowany znajduje się nad jezdniami Trasy Sucharskiego i linią kolejową nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. W ramach inwestycji przewidziano całkowitą rozbiórkę konstrukcji przęseł wiaduktu i częściową rozbiórkę korpusów podpór.
Umowę na realizację zadania podpisano z firmą Strabag. Wartość kontraktu to ok. 17,5 mln złotych. Planowane zakończenie robót szacowane jest na I kwartał 2026 r.
Jakie prace zostaną wykonane
Fundamenty filarów i przyczółków pozostaną do pełnego wykorzystania jako posadowienie konstrukcji wiaduktu po przebudowie. Wykonana zostanie nowa izolacja, ułożona zostanie również nowa nawierzchnia jezdni i chodników na dojściach do wiaduktu. Przewidziano również wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego oraz nowych dylatacji i łożysk. Ponadto wiadukt zyska nowe oświetlenie. Skarpy przy estakadzie zostaną wzmocnione i pojawią się na nich schody dla obsługi obiektu.
W pierwszej kolejności wykonawca zajmie się organizacją zaplecza budowy, zamówieniem niezbędnych materiałów oraz opracowaniem projektu tymczasowej organizacji ruchu. Gdy projekt zmian w organizacji ruchu będzie gotowy, przekażemy szczegóły w osobnym komunikacie.
Zadanie otrzymało dofinansowanie ze środków rezerwy subwencji ogólnej na rok 2024.