W podpisaniu umowy wzięli udział m.in. senator RP Ryszard Świlski, marszałkowie Mieczysław Struk i Leszek Bonna oraz prezes Zarządu PKM Grzegorz Mocarski. Najtańszą ofertę – na 48,8 mln zł – złożył w przetargu Torpol S.A. z Poznania i to ta firma jest wykonawcą. Zgodnie z umową budowa powinna zakończyć się w 2023 r.
Elektryfikacja linii jest zwieńczeniem całości projektu PKM, który rozpoczął się w już w 2012 roku, jednak ze względu na brak trakcji na linii kolejowej 201 z Gdyni do Kościerzyny plany elektryfikacji spółka musiała odłożyć w czasie. Dzięki zawartej dzisiaj umowie już za 21 miesięcy projekt PKM stanie się kompletny. Elektryfikacja linii przyczyni się do uruchomienia połączeń ponad regionalnych na linii PKM. Jako samorząd województwa pomorskiego od lat staramy się rozwijać ofertę przewozową dla mieszkańców regionu
- mówił po podpisaniu umowy marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Pasażerowie z Kartuz i okolic nie muszą obawiać się, że podczas elektryfikacji nie będą mieli połączenia z Trójmiastem, bo dzięki reaktywacji dawnej linii kolejowej z Gdańska przez Starą Piłę do Kartuz i wybudowaniu tzw. „bajpasu kartuskiego” nadal będą mogli nadal korzystać z regularnych połączenia kolejowych z Gdańskiem.
Zakres prac w ramach inwestycji:
- budowa sieci trakcyjnej na liniach kolejowych nr 248 i 253 wraz z włączeniem w linie kolejowe 201 i 202,
- budowa nowego przystanku osobowego Gdańsk Firoga,
- rozbudowa istniejącej infrastruktury technicznej i telematycznej PKM
Inwestycja „Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej” Faza III – elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga” prowadzona będzie w systemie „buduj”, gdyż samorządowa spółka PKM SA już wcześniej przygotowała dla niej kompletny projekt budowlany i wykonawczy oraz zdobyła pozwolenie na budowę.
/na podst. pomorskie.eu/