• Start
  • Wiadomości
  • Ujeścisko-Łostowice. Wykonawca nowej zajezdni tramwajowej wybrany

Ujeścisko-Łostowice. Wykonawca nowej zajezdni tramwajowej wybrany

Przy ul. Warszawskiej powstanie hala postojowa dla tramwajów, dedykowana im myjnia, stacja obsługi do wykonywania przeglądów i napraw, a także dyspozytornia. Najlepszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie, a następnie wybudowanie nowej zajezdni dla tramwajów złożyło konsorcjum firm: Budimex S.A. z Warszawy (lider konsorcjum) i KZN Rail Sp. z o. o. z Krakowa.
13.11.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
zdjęcie z drona, w dolnej części widać parking z samochodami, jest kilka miejsc wymalowanych na niebisko dla niepełnosprawnych, dalej widać wiaty przystankowe i stojące przy nich dwa biało-czerwone autobusy, w tle zielony teren
Zajezdnie, zarówno tramwajowa jak i autobusowa, powstaną na zielonym obecnie terenie naprzeciwko pętli "Ujeścisko"
Fot. Piotr Wittman/www.gdansk.pl

40 mln mniej niż zakładano

Zajezdnia zostanie wybudowana na działce o powierzchni około czterech hektarów - na przeciwko pętli tramwajowo-autobusowej “Ujeścisko”. Miasto zabezpieczyło na realizację tej inwestycji blisko 361 mln złotych. Do przetargu w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgłosiło się w sumie 12 firm i konsorcjów. Za najlepszą ofertę, po analizie specjalistów z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, uznano tę złożoną przez konsorcjum, w którym liderem jest spółka Budimex. Zaoferowało ono swoje usługi za prawie 321 mln złotych. Była to najniższa oferta.

Przeróbka. Betonowanie wyczekiwanego skateparku przy ul. Lenartowicza

By zmieścić blisko 50-metrowe tramwaje

W ramach inwestycji powstanie nowoczesny obiekt, w którym znajdzie się m.in. hala mieszcząca około 30 tramwajów, stacja obsługi technicznej służąca do przeglądów i codziennej konserwacji oraz myjnia dla tramwajów. Zajezdnia będzie przystosowana do obsługi tramwajów o długości nawet 45-47 metrów, które w najbliższych latach pojawią się na gdańskich torach.

Zaplanowano również budowę dyspozytorni wraz z układem torowym i infrastrukturą umożliwiającą odstawianie tramwajów poza godzinami szczytu. 

Co ciekawe, powstanie także podziemny zbiornik retencyjny. Będzie on wspierać system odwodnienia i retencję wód opadowych w okolicy.

Projektowanie zajezdni powinno potrwać 19 miesięcy - w tym czasie zostanie opracowana pełna dokumentacja oraz uzyskane niezbędne decyzje administracyjne. Całkowity czas realizacji, obejmujący projektowanie i budowę, wyniesie natomiast cztery lata. Oddanie obiektu do użytku planowane jest w 2030 roku.

Tuż obok tramwajowej zajezdni spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje planuje budowę zajezdni autobusowej.

TV

Jesienne nasadzenia drzew. Mikrolas w Kokoszkach