Nowe połączenie z ul. Kartuską
Nowa Olchowa łączy ulicę Kartuską z ulicą Cedrową. Dzięki temu rozwiązaniu mieszkańcy okolicznych osiedli szybciej i wygodniej dotrą do głównych arterii miasta. Nowa ulica powinna też znacznie usprawnić ruch pojazdów w okolicy. Nowa Olchowa rozpoczyna się na wysokości ul. Kartuskiej nr 312 i 308 B i biegnie wzdłuż budynków przy ul. Migdałowej. Następnie włącza się w ul. Cedrową śladem ul. Migdałowej. Ulica ta ma jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości 3 - 4 metrów (w zależności od odcinka).
Oprócz jezdni zbudowano obustronny chodnik, odwodnienie drogi i zamontowano oświetlenie. W ramach prac przebudowana została sieć wodociągowa i gazowa. Wzdłuż ulicy pojawiły się ławki i kosze na śmieci.
Ujeścisko- Łostowice. Prace wykończeniowe na nowym odcinku ul. Piotrkowskiej
Nowa ulica powstała na niezagospodarowanych dotąd terenach trawiastych, mocno zróżnicowanych pod względem wysokościowym. Zaprojektowaną drogę trzeba było więc odpowiednio dopasować wysokościowo do istniejącego terenu. Nowa Olchowa ma dokładnie 462,87 metry długości, z czego łącznik z ul. Cedrową wynosi 37,30 m długości. Klasa tej drogi określona będzie jako L (lokalna), a dopuszczalna prędkość będzie tu wynosić maksymalnie 30km/h. Pochylenie podłużne jezdni różni się na poszczególnych odcinkach, wynosi 1,5 - 8 proc.
Wzdłuż jezdni zbudowano obustronny chodnik o szerokości 2,15m i nawierzchni z płytek betonowych gładkich 30x30cm. Wzdłuż odcinków chodników, na których spadek podłużny wynosi 8 proc, zamontowano balustrady z poręczą. Zaprojektowano także obustronny przystanek autobusowy w jezdni.
Ujeścisko-Łostowice/Jasień. Budowa Nowej Warszawskiej zakończona w terminie
Inwestycja początkowo miała się zakończyć już wiosną br. W trakcie prowadzonych robót okazało się jednak, że koniecznie trzeba przeprojektować planowane zabezpieczenia skarpy i wykonać mur oporowy w innej technologii niż początkowo zakładano. Stąd powstało kilkumiesięczne opóźnienie w realizacji tego projektu.
Realizacja dzięki partnerstwu publiczno-prywatnemu
Inwestycja jest realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, ze środków Gminy Miasta Gdańska i spółki „Cedrowa” Sp. z o.o.
Umowę na wykonanie tego projektu podpisano z firmą Kruszywo Sp. z o.o. Koszt prac to blisko 5,6 mln złotych.