Jak informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje realizację tej inwestycji, przy ul. Havla ułożono już ostatnią warstwę nawierzchni. Przebudowano także dojście do przejścia dla pieszych. Pozostały jeszcze do wykonania ostatnie prace wykończeniowe.
Z al. Havla każdego dnia korzystają tysiące kierowców. Modernizacja skrzyżowania alei Havla oraz Armii Krajowej, w postaci budowy lewoskrętu, ma poprawić drożność ruchu kołowego w dzielnicach: Ujeścisko-Łostowice, Chełm i Orunia Górna-Gdańsk Południe.
Zwycięski projekt BO zakładał budowę pasa do skrętu w lewo wraz z przebudową chodników i drogi rowerowej "przecinających się" z zaplanowaną inwestycją. Zaplanowano również poszerzenie odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla, co ma ułatwić wjazd na ul. Łostowicką (przedłużenie al. Havla). W ramach prac wzmocniono i przebudowano również studnie kanalizacji deszczowej. Przebudowano też oświetlenie uliczne i sygnalizację świetlną wraz z pętlami indukcyjnymi.
Umowę na realizację zadania podpisano z Firmą Budowlano-Drogową MTM S.A. Koszt inwestycji to ponad 622 tys. złotych. Prace rozpoczęły się w pierwszych dniach lipca, a zakończą się, zgodnie z umową, we wrześniu 2021 r.
To kolejna już inwestycja, która ma udrożnić ruch kołowy w tym miejscu, a którą zaproponowali mieszkańcy w ramach Budżetu Obywatelskiego.
W styczniu br. zakończyła się bowiem budowa prawoskrętu, na wysokości skrzyżowania al. Havla z Armii Krajowej. Pomysł na dodatkowy pas do skrętu w prawo został przegłosowany w Budżecie Obywatelskim 2019. W ramach tej inwestycji powstał dodatkowy pas, który zbudowano na przedłużeniu istniejącej zatoki autobusowej „Wilanowska” w kierunku przystanku "Emaus". Dzięki temu rozwiązaniu mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska zyskali szybszy i bardziej komfortowy wyjazd z al. Havla, ul. Wilanowskiej i ul. Witosa w kierunku Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. W ramach tego projektu BO przebudowano również elementy sygnalizacji świetlnej, oświetlenia al. Havla, a także fragment chodnika.