Jakie korzyści z trasy będą mieli kierowcy?
Realizacja Trasy Kaszubskiej podzielona była na trzy odcinki: I - Bożepole Wielkie-Luzino, II - Luzino-Szemud i III - Szemud-Gdynia. Od października kierowcy mogą korzystać już z kilkukilometrowego fragmentu między Bożympolem Wielkim a Strzebielinem.
Oddanie do ruchu Trasy Kaszubskiej to duże ułatwienie w podróży.
ZOBACZ FILM - ZAAWANSOWANIE PRAC NA ODCINKU SZEMUD - GDYNIA NA KONIEC LISTOPADA 2022
(materiał wideo GDDKiA / YouTube)
- Dziś przejazd z Gdyni-Wielkiego Kacka do Bożegopola Wielkiego zajmuje ok. 1 godziny i 15 minut, a kiedy są korki jeszcze dłużej. Dzięki Trasie Kaszubskiej ten sam odcinek drogi kierowcy pokonają w ok. 30-35 minut - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Powstanie Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta między Chwaszczynem a Żukowem
Trasa Kaszubska składa się z dwóch jezdni, w każdym kierunku. Między węzłami Gdynia-Wielki Kack a Chwaszczyno, gdzie będzie największe natężenie ruchu, droga ma po trzy pasy ruchu.
Kierowcy na Trasę Kaszubską będą mogli wjechać w środę, 21 grudnia, w godzinach popołudniowych.
Kiedy będzie gotowa cała "szóstka" od Gdańska do Szczecina?
Zarówno ostatnie, jak i najbliższe lata, to czas budowy drogi ekspresowej S6 między Gdańskiem a Szczecinem. Od 2015 r. realizowane były odcinki między Goleniowem a Koszalinem (woj. zachodniopomorskie). Od 2019 r. można już tam korzystać z blisko 130 km nowej drogi ekspresowej. Od lipca ubiegłego roku prowadzone są roboty związane z dokończeniem obwodnicy Koszalina i Sianowa.
Brzeźno. Droga dojazdowa do ul. Dworskiej i Chodkiewicza gładka jak stół. Dzięki głosom mieszkańców
Umowy na realizację pozostałych odcinków S6 w województwie pomorskim, łącznie z obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej, zostały podpisane w 2021 r. Zakończenie realizacji tych fragmentów planowane jest na 2025 r. W tym samym roku zaplanowane jest zakończenie realizacji dwóch ostatnich odcinków S6 w Zachodniopomorskiem: Koszalin - Sławno i Sławno - Słupsk.
Wówczas powinna zacząć funkcjonować całość “ekspresowego” połączenia między Gdańskiem a Szczecinem, wzdłuż wybrzeża Bałtyku, o długości ok. 300 km.