Ruch tramwajów przywrócony został na odcinku o długości ok. 1,3 km. Realizacja przebudowy linii tramwajowej podzielona jest na trzy odcinki. Na razie zakończony został pierwszy z nich. Drugi odcinek przebiega od ul. Stryjewskiego od z ul. Skiby do połączenia ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli ”Pasanil". Ostatni, trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Zakończenie prac zgodnie z umową przewidywane jest na koniec maja 2020 r. Do czasu uruchomienia tramwaju na całym odcinku zapewniona jest autobusowa komunikacja zastępcza.
Zobacz relacje wideo:
Nie wszystkie elementy przebudowy są gotowe, jednak aby ułatwiać mieszkańcom komunikację z centrum Gdańska, zdecydowano o uruchomieniu połączenia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace związane z wykonaniem całości odcinka pierwszego są nadal prowadzone. W pierwszym okresie nie będzie przystanków pośrednich. W miarę postępu inwestycji będą uruchomiane kolejne przystanki: Lenartowicza, a następnie Kaczeńce.
Koniec pierwszego etapu prac oznacza także spore zmiany dla funkcjonowania komunikacji tramwajowej i autobusowej w Gdańsku. Zmieniły się bowiem rozkłady jazdy linii tramwajowych 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 i 12. Oprócz wydłużenia linii 9 na Stogi, poprawią się też warunki podróży na trasie Łostowice Świętokrzyska – Chełm – Śródmieście. Skorygowano także godziny odjazdów w sobotę, skracając w ten sposób czas oczekiwania na przystankach, na trasie Łostowice – Chełm – Śródmieście – Wrzeszcz –
Oliwa – Jelitkowo.
Koniec pierwszego etapu prac oznacza zmiany również dla komunikacji autobusowej. Zostanie zamknięty łącznik od ul. Wosia Budzysza do ul. Siennej – równoległy do Trasy Sucharskiego. Ulica Wosia Budzysza zostanie otwarta dwukierunkowo, na całej długości.
Zmienią się trasy i rozkłady jazdy linii autobusowych 106, 111, 158, 258, N8 i T8. Zostanie też skorygowany rozkład jazdy linii 138, natomiast linia T9 przestanie jeździć.
Od soboty 7 grudnia tramwaje wracają na Stogi ZMIANY W ROZKŁADACH JAZDY
Prace prowadzi konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o., Aldesa Construcciones SA i COALVI S.A. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to dofinansowanie unijne.
|