W sierpniu 2017 r. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, działająca w imieniu Gminy Miasta Gdańska, ogłosiła przetarg na realizację budowy linii tramwajowej. Postępowanie przetargowe jest dwuetapowe, co oznacza że wykonawcy najpierw (do 3 października) musieli złożyć wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Wnioski złożyły firmy:
L.p. |
|
1. |
Konsorcjum firm:
|
2. |
ENERGOPOL – Szczecin S.A. Szczecin |
3. |
Konsorcjum firm:
|
4. |
MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. Kraków |
5. |
IDS – BUD S.A. Warszawa |
6. |
Konsorcjum firm:
|
7. |
ZUE S.A. Kraków |
8. |
Konsorcjum firm:
|
9. |
BUDIMEX S.A. Warszawa |
10. |
Konsorcjum firm:
|
11. |
Konsorcjum firm:
|
12. |
STRABAG Sp. z o.o. Warszawa |
13. |
Konsorcjum firm:
|
14. |
MOST Sp. z o.o. Sopot |
15. |
Konsorcjum firm:
|
16. |
SKANSKA S.A. Warszawa |
Po weryfikacji wniosków wykonawcy, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu postępowania przetargowego, zaproszeni zostaną do złożenia ofert cenowych.
- Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Liczymy, że w październiku uda nam się podpisać umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska.
Umowa na realizację zadania podpisana zostanie na koniec 2017 roku, a termin zakończenia robót budowlanych przypada na koniec lipca 2019 roku, natomiast prace związane z pielęgnacją zieleni zakończą się 30 lipca 2021 r.
- Konsekwentnie rozbudowujemy system komunikacji tramwajowej w naszym mieście. Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020 – mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. – Nowa linia tramwajowa to jedna z wielu inwestycji realizowanych na tzw. „górnych tarasach” Gdańska, które są najbardziej dynamicznie rozwijającym się obszarem miasta. Przypomnijmy, że wkrótce ruszy też budowa centrum edukacyjnego czyli szkoły i przedszkola przy ul. Jabłoniowej. W planach mamy też powstanie linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej, czyli połączenie biegnące z rejonu al. Havla – dodaje prezydent.
Ulica Nowa Bulońska ma mieć ok. 2,8 kilometra długości i ma połączyć istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową.
ZAKRES ZAMÓWIENIA OBEJMUJE:
1) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
- - budowę ulicy Nowej Bulońskiej Północnej klasy "Z" z pełnym uzbrojeniem o długości ok. 2,7 km;
- - budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości ok. 2,6 km (tory, rozjazdy) wraz z odwodnieniem, budową sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów oraz infrastrukturą towarzyszącą, przystankami tramwajowymi: "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia";
- - budowę węzła integracyjnego tramwajowo – autobusowego tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów;
- - budowę węzła przesiadkowego tramwajowo - autobusowego tzw. "węzeł Zabornia";
- - budynek stacji prostownikowej wraz z wyposażeniem;
- - budowę lub przebudowę odcinków ulic w tym między innymi: Myśliwska, Nowa Wołkowyska, Myśliwska Południowa, Stolema, Kartuska, Limbowa, łącznice węzła z Armii Krajowej, Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa;
- - budowę lub przebudowę skrzyżowań zwykłych lub skanalizowanych;
- - budowę sygnalizacji świetlnych do sterowania ruchem z uwzględnieniem systemu TRISTAR;
- - budowę dróg/ścieżek rowerowych i pasów dla rowerów;
- - budowę zadaszonych parkingów rowerowych na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko";
- - budowę chodników i ciągów pieszych;
- - budowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- - budowę i przebudowę przystanków autobusowych;
- - budowę obiektów mostowych (drogowego, tramwajowego) nad potokiem Siedleckim o długościach w osiach podpór ok. 220 m;
- - budowę obiektów inżynierskich w tym:
- - budowę ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
- - budowę odcinków murów oporowych;
- - budowę przepustów przeznaczonych do przepływu wód;
- - budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
- - budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego;
- - regulację koryta potoku Siedleckiego na długości ok. 272 m) oraz wykonanie przerzutu wód z potoku Siedleckiego do zbiornika Łabędzia;
- - budowę schodów terenowych;
- - przebudowę i budowę oświetlenia drogowego;
- - budowę urządzeń organizacji ruchu /oznakowanie pionowe i poziome/;
- - przebudowę istniejącego uzbrojenia tj. gazu, ciepłociągu, wodociągów, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej w tym zabezpieczenie kolektora Morena, teletechniki, energetyki w tym linii wysokiego napięcia i urządzeń melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
- - budowę magistrali wodociągowej DN400;
- - usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem budowy dróg wraz z nasadzeniami nowej zieleni w pasie drogowym i poza nim;
- - rozbiórkę odcinków istniejących ulic, torów, rozjazdów wraz z wyposażeniem;
- - rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją;
- - rozbiórkę zinwentaryzowanych i niezinwentaryzowanych instalacji podziemnych w tym instalacji geotermicznej na działce nr 36/7, obr. 50;
- - pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.
2) W zakres zamówienia obejmuje również wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przebudowy i dostosowania infrastruktury Rodzinnych Ogrodów Działkowych ZREMB, JAR, ORLIK i im. Chopina (w tym budowa m.in. Domu Działkowca) na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
3) W zakres zamówienia wchodzi także wykonanie przez wykonawcę aktualizacji projektu budowlanego „Przebudowy linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia” w zakresie zmiany lokalizacji słupa nr 39 wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych.