Dotychczas obowiązywało zawężenie jezdni do jednego pasa - co w godzinach szczytu komunikacyjnego powodowało "korki". Ul. Podwale Przedmiejskie łączy wschodnią część Gdańska ze Śródmieściem i al. Armii Krajowej, prowadzącą do obwodnicy Trójmiasta. Docelowa organizacja ruchu ma być wprowadzona przed Jarmarkiem św. Dominika (25 lipca).
W ramach kończącej się już przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową powstało przejście naziemne dla osób pieszych, wyremontowano i zmodernizowano 250-metrowy odcinek jezdni. Prócz wymiany nawierzchni, utworzono pasy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.
W pobliżu skrzyżowania z ul. Łąkową przebudowano torowisko tramwajowe. Na jezdni w kierunku Elbląga wykonane zostały izolacje w tunelu, znajdującym się pod ul. Podwale Przedmiejskie. Przebudowano wjazd w ul. Łąkową, wykonano także zatokę autobusową wraz z peronem. Wykonano też kanalizację deszczową, instalację sanitarną i wodociągową.
Torowisko i perony tramwajowe wykonawca przebudował w taki sposób, by umożliwić dojście do przystanku "Akademia Muzyczna".
Wykonawcą robót jest firma MTM S.A z Gdyni. Koszt inwestycji to ponad 10,5 mln złotych. Przebudowa skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie z Łąkową, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z projektu pod nazwą: „Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska”.
W 2018 roku na tej trasie przebudowano pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości z ul. Chmielną.