InnoBaltica odpowiedzialna jest za wdrożenie projektu FALA w województwie pomorskim. Chodzi o nowy system kupowania biletów za pomocą specjalnych "falomatów" i czytników, które pełnią funkcję elektronicznych biletomatów. Jest ich 4400 w gdańskich autobusach i tramwajach; a także w Gdyni w autobusach i trolejbusach oraz w autobusach m.in. w Lęborku, Chojnicach czy Pucku.
Jak mówi Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy spółki InnoBaltica, system wciąż jest w fazie testów, ale powoli rośnie zainteresowanie zakupem biletów przez ten właśnie kanał. Ich liczba przekroczyła już 300 tysięcy. Chodzi o okres od jesieni zeszłego roku (początek testów) do 7 czerwca tego roku.
- Od początku testowego publicznego działania FALI pasażerowie zakupili ponad 300 tysięcy biletów wszelkiego rodzaju, od jednorazowych po roczne - mówi Maciejewski. - Szacujemy, że około 90 procent dotychczasowych transakcji realizowanych zostało w systemie z wykorzystaniem kart płatniczych przykładanych do naszych urządzeń.
Jak działa system FALA w gdańskich tramwajach
Użycie karty płatniczej w pojeździe to prosta forma zakupu biletu, ponieważ nie wymaga założenia konta w systemie ani personalizowania ustawień tego konta.
- W okresie ostatnich dwóch długich weekendów zainteresowanie kupnem biletów w Systemie FALA wzrosło, nie tylko wśród turystów, ale też mieszkańców - dodaje Maciejewski.
Spółka InnoBaltica współpracuje z samorządami, organizacjami turystycznymi i gdańskim lotniskiem. Aktualnie wykonawca Systemu FALA – czyli Asseco Data Systems – wraz z InnoBaltiką przygotowują się do uruchomienia kolejnych testów w ramach połączeń kolejowych Polregio oraz SKM Trójmiasto.
TESTY PUBLICZNE SYSTEMU FALA W LICZBACH
(Od jesieni zeszłego roku do 7 czerwca 2024)
SPRZEDAŻ
- 301 014 - suma biletów wszystkich rodzajów zakupionych w ramach testów systemu
- 252 603 – liczba biletów jednorazowych
- 45 613 – liczba biletów czasowych
- 2 798 – liczba biletów miesięcznych
- 90% operacji realizowanych jest kartami płatniczymi na urządzeniach
UŻYTKOWNICY / INFRASTRUKTURA
- 41 916 założonych kont w systemie
- 25 162 pobrań aplikacji
- 8 614 zamówionych/odebranych Kart FALA
- 4 400 urządzeń dostępnych w pojazdach