Zakończyły się już prace budowlane. Nowe przystanki autobusowe powstaną na ul. Cygańska Góra, na wysokości posesji nr 12 i 14. Nawierzchnia peronów przystankowych oraz dojścia do nich wykonano z płytek chodnikowych o wymiarach 30x30 cm. Przystanki autobusowe znajdują się tuż przy ulicy, dlatego nawierzchnia samej jezdni nie została przebudowana.
- Obecnie czekamy na informację z ZTM, kiedy będzie można już uruchomić przystanki. Wówczas zamontowane zostaną słupki przystankowe, a także wykonane zostanie oznakowanie poziome - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Prace te nie zostaną wykonane wcześniej, by nie wprowadzać w błąd mieszkańców, którzy mogliby np. nie dotrzeć do informacji o tym, że przystanek jest jeszcze nieczynny i niepotrzebnie czekać w tym miejscu na autobusy komunikacji miejskiej.
Kolejne przyszkolne baseny zostaną odnowione. W kolejce obiekty na Przymorzu Wielkim i Suchaninie
Budowa nowych przystanków to odpowiedź na potrzeby mieszkańców ul. Cygańska Góra. Obecnie z posesji nr 10 odległość do najbliższego przystanku, przy którym zatrzymują się autobusy linii 115 jadące w kierunku ul. Jaworzniaków, to około 500 metrów. Po wybudowaniu nowych będzie to tylko ok. 50 metrów.
Wstępny termin uruchomienia nowych przystanków przy ul. Cygańska Góra to wtorek, 29 września 2020, od pierwszych porannych kursów.
Rozkład jazdy, uwzględniający dwa nowe przystanki, pojawi się na stronie internetowej ZTM, oraz na przystankach, już pod koniec tego tygodnia.
Nowi patroni trzech gdańskich tramwajów. To gdańscy księża, którzy z zginęli rąk hitlerowców
- Na tej trasie jeżdżą autobusy linii 115 i 131. W początkowym okresie funkcjonowania sprawdzimy, czy będzie potrzeba zmian czasów przejazdu. Niewykluczone, że autobusy obsługujące jedynie po jednym dodatkowym przystanku w każdą stronę (w kierunku „Jaworzniaków” i Matemblewa, między „Pomorska Szkoła Rzemiosł” i „Cygańska Góra” oraz w kierunku „Wrzeszcza PKP i Olszynki między przystankami „Cygańska Góra” i „Pomorska Szkoła Rzemiosł”) zmieszczą się w aktualnym czasie przejazdu – zaznacza Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Rozkładowe czasy przejazdu powstają w wyniku zaokrąglenia czasów rzeczywistych do pełnych minut. Dlatego w rozkładach jazdy mieści się często pewna rezerwa czasowa, wynosząca od kilku do kilkudziesięciu sekund - możliwa do wykorzystania w celu obsługi dodatkowego przystanku.