Punkt obsługi mieszkańców, znajdujący się w zabytkowym budynku przy ulicy Wodopój 7 nad kanałem Raduni między ulicami Rajską a Łagiewniki, stworzony został z myślą przede wszystkim o osobach chcących załatwić sprawy dotyczące identyfikatorów IGM. Budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Strefy Ograniczonej Dostępności, co ułatwi mieszkańcom załatwienie niezbędnych formalności na miejscu.
W punkcie mieszkańcy mogą składać wnioski na długoterminowe identyfikatory IGM oraz otrzymać na miejscu krótkoterminowe 24-godzinne identyfikatory IGM. Uwaga, w związku z pandemią ze względów sanitarnych długoterminowe identyfikatory nie są wydawane od ręki, a trafiają do mieszkańców za pośrednictwem poczty.
W nowo otwartym punkcie można również składać dokumenty, dotyczące innych spraw rozpatrywanych przez Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, między innymi dotyczących obsługi Strefy Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, w tym karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca, działalności gospodarczej, a także abonamentów. Złożone dokumenty będą rejestrowane oraz przekazywane do rozpatrzenia poszczególnym działom GZDiZ.
Podobnie jak z identyfikatorami IGM, również przy innych sprawach dokumenty, identyfikatory, abonamenty, decyzje lub zezwolenia nie są wydawane bezpośrednio, a są wysyłane pocztą. Szczegółowe procedury poszczególnych spraw wraz z drukami do pobrania dostępne są na stronie internetowej www.gzdiz.gda.pl.
Uwaga! W budynku przy ulicy Wodopój nie funkcjonuje kasa, dlatego mieszkańcy chcący uiścić opłaty związane z załatwianiem spraw w GZDiZ proszeni są o korzystanie z przelewów bankowych.
Punkt czynny jest w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki - w godzinach 7:00-15:00, oraz w środy - w godzinach 7:00-16.30.
Oprac. AO