Na ul. Chmielnej pojawiły się miejskie meble, w tym drewniane ławki i kosze na śmieci. Zasadzono też młode drzewka. Na jezdni ułożono kamienną kostkę, a na ciągach pieszych położono kostkę chodnikową. Można już swobodnie spacerować wzdłuż ulicy, a także dojechać tu samochodem.
Efekty zakończonych właśnie prac warto osobiście ocenić, choćby w trakcie spaceru ulicami Głównego Miasta. Można tu zajrzeć, na przykład, idąc od Zielonej Bramy w kierunku ul. Stągiewnej lub idąc ul. Ogarną i następnie przez Most Krowi.
Prace prowadzone były w ramach pierwszego etapu przebudowy Podwala Przedmiejskiego. Inwestycja obejmowała przebudowę skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną, przebudowę sieci wodociągowo - kanalizacyjnych w ul. Chmielnej oraz przebudowę ul. Chmielnej. Pierwsze roboty rozpoczęły się pod koniec kwietnia br. Na początku listopada gotowe było już zadanie realizowane na Podwalu Przedmiejskim, teraz zakończono ul. Chmielną. - Prace na obu ulicach zakończyły się. Obie są przejezdne, udostępnione do ruchu – potwierdza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Już 5 listopada udostępniono dla ruchu nowe przejście dla pieszych, które powstało podczas przebudowy ul. Podwala Przedmiejskiego. Dzięki utworzeniu naziemnego przejścia piesi mogą łatwiej dostać się na przystanek tramwajowy. Co ważne, nadal można też korzystać z podziemnych przejść, by przedostać się przez Podwale Przedmiejskie.
W ostatnich miesiącach na odcinku Podwala przebudowano fragment torów tramwajowych, a także przystosowano przystanek komunikacji miejskiej tak, by możliwe było dotarcie do niego z przejścia dla pieszych.
- Po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych zaczęła korzystać z przejścia pomimo wygrodzenia barierkami. W tej sytuacji postanowiliśmy otworzyć przejście dla pieszych i równocześnie prowadzić prace przy sygnalizacji świetlnej, która była tymczasowo włączona w trybie stałoczasowym – tłumaczył na początku listopada Tomasz Wawrzonek, Miejski Inżynier Ruchu.
Ulica Podwale Przedmiejskie stanowi trasę przelotową. Dotychczas na całej swojej długości nie posiadała naziemnych przejść dla pieszych - komunikację i dojście do znajdujących się pomiędzy jezdniami przystanków tramwajowych zapewniały tunele. Zakończona inwestycja zwiększyła bezpieczeństwo mieszkańców, ale także „przywróciła” Śródmieście pieszym.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Koszt inwestycji to blisko 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym około 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe środki, czyli około 4 mln zł, pochodzą z budżetu spółki GIWK.