Rozpoczyna się pierwszy etap prac remontu Rybackiego Pobrzeża. Obejmie on wymianę nawierzchni na odcinku od Bramy Straganiarskiej do Baszty Łabędź, a także remont nabrzeża oraz murów oporowych. 28 lutego wyłączono z ruchu pieszego dolny odcinka nabrzeża. Ruch pieszy jest obecnie możliwy wyłącznie od strony nabrzeża wysokiego. Po zakończeniu prac, nabrzeże niskie zostanie oddane do ruchu pieszego, a na nabrzeżu wysokim będą trwały prace związane z remontem nawierzchni. Na czas trwania prac, wyłączono osiem miejsc postojowych na Targu Rybnym - teren przeznaczono na zaplecze budowy. Zakończenie robót na wspomnianym odcinku od Bramy Straganiarskiej do Baszty Łabędź jest planowane do 31 maja 2022 r.
Prace przy Rybackim Pobrzeżu rozpoczną się przy Bramie Straganiarskiej, a zakończą przy Baszcie Łabędź. W najbliższych dniach rozpoczną się rozbiórki, po których wykonana zostanie nowa podbudowa, a na niej położone zostaną płyty i kostka. Odnowione zostaną również barierki i oświetlenie, pojawi się mała architektura.
Tę inwestycję realizuje spółka Granaria w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Nawierzchnia, którą położymy na Rybackim i Długim Pobrzeżu będzie w całości nowa, przyjazna i antypoślizgowa. Płyty grubości ok. 10 cm i wymiarach 50 na 100 cm wykonane są z płomieniowanego granitu w dwóch tonacjach szarości - zapowiada Dariusz Karnaszewski, przedstawiciel spółki Granaria. - Płyty gdzieniegdzie ułożone będą w desenie, pojawi się też trochę kostki, w miejscu gdzie nawierzchnia podchodzi pod budynki.
Miasto, natomiast, wykona umocnienie nabrzeży Długiego Pobrzeża - tak by i tam można było wymienić nawierzchnię. Umocnienie Rybackiego Pobrzeża zostało przeprowadzone kilka lat temu, teraz trzeba je wykonać na odcinku od Bramy Straganiarskiej do Mostu Zielonego.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła już przetarg na wykonanie tej części prac.
Zakres robót obejmuje dokonanie rozbiórek istniejących elementów nabrzeża oraz oczepu i płyty żelbetowej, a także odtworzenie tych elementów wraz z pogrążeniem nowej stalowej ścianki szczelnej. Stara ścianka nie będzie usuwana. Naprawa nie będzie polegać na jej uszczelnianiu, lecz na wykonaniu nowej, dodatkowej ścianki w odległości mniej więcej 30 cm od starej. Lico nowej ścianki przesunie się nieznacznie w głąb nurtu Motławy. Ta metoda pozwoli zabezpieczyć istniejącą konstrukcję, nie naruszając jej w żaden sposób.
Udział inwestora prywatnego w tej modernizacji to ostatni z celów publicznych, które zobowiązany jest wykonać w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego z Miastem Gdańsk w zamian za przekazanie gruntów na północnej części Wyspy Spichrzów, gdzie od roku realizuje ostatni etap jej zabudowy.