![W miejscu, gdzie powstanie nowy wiadukt na razie jest przejazd drogowy](https://www.gdansk.pl/download/2020-11/159542.jpg)
Rozpoczęła się budowa wiaduktu w ciągu ul. Ku Ujściu w Gdańsku. Ponad 100-metrowy obiekt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Powstanie na nim jezdnia o szerokości 8 metrów, z dwoma pasami ruchu oraz chodnikiem o szerokości 2 metrów. Nowy wiadukt zapewni sprawny i bezpieczniejszy transport ładunków do gdańskiego portu.
Średnio, w ciągu doby, przez przejazd na ul. Ku Ujściu przejeżdża 25 pociągów towarowych i składów manewrowych. Pociągi z towarami będą dłuższe, nawet 740-metrowe, i cięższe, o obciążeniu 221 kN na oś. Dzięki nowej inwestycji i nowym urządzeniom systemu sterowania ruchem kolejowym przewóz ładunków będzie bardziej efektywny niż obecnie.
![](https://www.gdansk.pl/download/2020-11/159535.jpg)
Budowa wiaduktu jest kolejnym etapem dużego projektu, którego zadaniem jest zwiększanie kolejowego dostępu do nabrzeży. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe we współpracy z Miastem Gdańsk. Wartość całego projektu, współfinansowanego w 40 procentach z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) „Łącząc Europę”, to ponad 1,1 mld zł netto.
![Wizualizacja nowe wiaduktu na torami kolejowymi](https://www.gdansk.pl/download/2020-11/159537.jpg)
W ramach prac wyremontowanych lub zbudowanych zostanie także ponad 1,3 km dróg dojazdowych. Zakończenie budowy wiaduktu planowane jest do końca 2021 r.
Pomorskie Centrum Inwestycyjne - plac składowy i grunty dla małych i średnich firm
![Nowy wiadukt powinien być gotowy za rok](https://www.gdansk.pl/download/2020-11/159538.jpg)
Inne inwestycje kolejowe w tym rejonie:
Na stacji Gdańsk Port Północny pociągi z ładunkami jeżdżą już po nowym nasypie z sześcioma torami (to w sumie blisko 7 km nowych torów) oraz 20 rozjazdami, które zapewniają składom sprawną zmianę torów. Modernizowane są kolejne tory i wymieniane rozjazdy. Sprawny i ekologiczny transport możliwy jest dzięki nowej sieci trakcyjnej. Na terenie stacji kładzione są kilometry kabli sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej. Budowane jest oświetlenie torów. Nowy system sterowania ruchem kolejowym zapewni sprawny i bezpieczny transport ładunków. Zakończono budowę toru na stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Kończą się prace na torze na Westerplatte. |