Rozbiórka estakady na ul. Elbląskiej rozpoczęła się 5 lutego. Prace idą zgodnie z planem - rozebrano już środkową część mostu.
Pojazdy jadące ul. Elbląską zwalniają znacząco prędkość na wysokości estakady biegnącej nad torami kolejowy i Trasą Majora Henryka Sucharskiego. Zwalniają nie tylko dlatego, że zmieniona jest tu organizacja ruchu z 2x2 na 1x1, ale również dlatego, by rzucić okiem na trwającą rozbiórkę estakady, na której ciężki sprzęt kruszy młotami wyburzeniowymi metr po metrze żelbetowy most. Operacja wygląda spektakularnie, dlatego przedstawiamy aktualny film z trwających prac.
Nad Trasą Sucharskiego rozbiórka w ferie
Rozbiórka pochodzącej z 1974 roku estakady była konieczna, o czym pisaliśmy w artykule „Rozbiórka estakady w ul. Elbląskiej rozpoczęta”. Po tygodniu robót, Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska informuje, że prace idą bez żadnych zakłóceń i zgodnie z planem.
- Główna płyta mostu na środku estakady, nad terenami zielonymi, jest już rozebrana. Rozpoczyna się rozbiórka przęsła w kierunku centrum Gdańska. W okresie ferii zimowych będziemy planowali rozbiórkę części estakady biegnącej bezpośrednio nad ulicą Sucharskiego, na której jest duży ruch. Do tego się przygotowujemy bardzo sumiennie, szczegóły będziemy podawali oczywiście z wyprzedzeniem - mówi Aneta Niezgoda.
Rozbiórka przęsła nad ruchliwą ul. Sucharskiego będzie wiązała się z kolejną zmianą organizacji ruchu, dlatego została zaplanowana w okresie ferii zimowych.
Rozbiórka i uprzątnięcie gruzu potrwa do końca lutego. Wtedy rozpocznie się budowa nowej estakady na pozostawionych fundamentach. Jej budowa powinna zakończyć się na początku 2026 roku. Do tego czasu ruch ulicą Elbląską będzie odbywał się po jednej nitce w przekroju 1x1.
Czytaj także: Duże zainteresowanie przebudową ul. Dunikowskiego w Brzeźnie
Co z estakadą równoległą?
W związku z wyburzaniem estakady na ulicy Elbląskiej, wiodącej w kierunku centrum Gdańska, i planowaną budową w jej miejscu nowego mostu, ruch aktualnie odbywa się po równolegle biegnącej estakadzie, prowadzącej z centrum Gdańska w kierunku wyspy Sobieszewskiej. To na niej właśnie została zmieniona organizacja ruchu z dwupasmowego na jednopasmowy.
Jak informuje Aneta Niezgoda, ta estakada jest o kilkanaście lat młodsza od tej wyburzanej i jej stan techniczny jest dobry. Dlatego opiewający na 17,5 mln zł kontrakt z firmą Strabag zakłada wyburzenie i budowę nowej estakady tylko w kierunku Gdańska. Estakada młodsza pozostanie bez zmian.