Droga dla rowerów powstała po obu stronach ul. Bulońskiej. Ma ona w sumie około 950 metrów długości. Jej szerokość to dwa metry - na całym odcinku. Standardowo ma nawierzchnię bitumiczną, w kolorze czerwonym, dzięki czemu łatwo odróżnić ją od chodnika przeznaczonego dla pieszych. Jednośladem można przejechać więc wygodnie na nowych odcinkach od ul. Rakoczego do skrzyżowania z ul. Myśliwską, bądź od skrzyżowania z ul. Myśliwską do wysokości ul. Marusarzówny. Budowa tej drogi zakończyła się we wrześniu br. Po tym Miasto wybudowało w okolicy ul. Marusarzówny dodatkowo stojak rowerowy.
Droga rowerowa na ul. Bulońskiej połączyła się z już istniejącą wzdłuż ul. Rakoczego, natomiast w przyszłym roku "włączy się" w tą, która powstanie w ramach budowy tzw. Nowej Bulońskiej Północnej.
To będzie ponad 2-kilometrowa droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą: od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.
W ramach inwestycji, poza jezdnią i torowiskiem, powstanie m.in. węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów. Na planowanych przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy).
Cała inwestycja gotowa będzie jesienią 2019 r.
Sporo dzieje się też na Wyspie Sobieszewskiej. Po kilku unieważnionych w ubiegłym roku przetargach, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła w czerwcu br. konkurs na budowę dwukierunkowej drogi rowerowej na gdańskiej wyspie, która będzie oznakowana jako trasa R10, a więc o znaczeniu międzynarodowym.
W ramach inwestycji zbudowana zostanie droga rowerowa o szerokości 3 metrów wzdłuż ul. Turystycznej i ul. Boguckiego w Gdańsku, czyli drogi wojewódzkiej nr 501, na odcinku około 4,4 km: od skrzyżowania z ul. Przegalińską do skrzyżowania z ul. Pohoreckiego.
Realizacja tego projektu obejmuje także przebudowę skrzyżowania ulic Turystycznej i Przegalińskiej, gdzie powstanie mini rondo, a także budowę chodników i oświetlenia. Przy okazji powstaną również zatoki autobusowe, przebudowane zostaną sieci podziemne, a po zakończonych pracach dokonane zostaną także nasadzenia zastępcze drzew.
W ostatnich tygodniach wzdłuż obu ulic trwały roboty przygotowawcze, w tym karczowanie drzew i krzaków.
- Obecnie układane są sieci gazowe, wodociągowe, a także montowane jest oświetlenie. Trwają też intensywne prace ziemne. Te najbardziej widoczne są aktualnie przy ul. Boguckiego, od strony Świbna – informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przetarg na realizację tego zadania wygrało konsorcjum firm: Kruszywo sp. z o.o. i Bituminium sp. z o.o. Koszt inwestycji to 14,1 mln złotych. Prace powinny zakończyć się w czerwcu 2019 roku.