Rozstrzygnięto nabór na miejsca wystawienniczo-handlowe w Gdańsku. Plastycy mogli ubiegać się o prowadzenie zorganizowanych punktów formie stoisk, gablot, stojaków oraz innych ekspozytorów i urządzeń wolnostojących przeznaczonych do prezentowania i sprzedawania własnej twórczości artystycznej z zakresu malarstwa, rysunku, grafiki, portretu, rzeźby, ceramiki, tkaniny, rękodzieła lub fotografii.
Miasto na ten cel przeznaczyło łącznie 38 miejsc znajdujących się na ul. Długiej (13 miejsc), ul. Długi Targ (11 miejsc), ul. Św. Ducha (3 miejsca), ul. Korzennej (4 miejsca) i ul. Długie Pobrzeże (7 miejsc). W tym naborze wpłynęły 34 wnioski.
Wyniki naboru - pełen wykaz sezonowych punktów handlowych dla plastyków na terenie Głównego i Starego Miasta w Gdańsku w 2021 roku
Decyzja komisji
Wnioski o przydzielenie punktu rozpatrywała komisja powołana przez prezydenta Gdańska, w skład której wchodzili przedstawiciele:
- Biura Prezydenta ds. Kultury,
- Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków,
- Wydziału Gospodarki Komunalnej,
- Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni,
- Komisji Kultury i Promocji Rady Miasta Gdańska,
- Związku Polskich Artystów Plastyków, Okręg Gdański,
- Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
Ocenie komisji podlegała dotychczasowa współpraca oferenta z miastem przy prowadzeniu punktu handlowego, przedstawione prace plastyczne, zaprezentowany projekt punktu handlowego wraz z wszystkim ekspozytorami i elementami oraz deklarowany okres prowadzenia działalności handlowej.
Dalsze kroki
Otrzymanie w Biurze Prezydenta ds. Kultury potwierdzenia przydzielenia punktu handlowego jest podstawą do ubiegania się o następujące, obowiązkowe dokumenty w GZDiZ:
- akceptację wyglądu punktu handlowego,
- zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydawanego w formie decyzji administracyjnej - Wystawca zobowiązany jest do uiszczenia związanych z
- tym opłat,
dentyfikator punktu