PKM Gdańsk Firoga - czynne dwa perony
Od 22 grudnia pociągi POLREGIO jeżdżące po linii PKM zatrzymują się już na obu peronach nowego przystanku Gdańsk Firoga. Od 11 grudnia udostępniony był dla pasażerów tylko peron 1, gdyż na torze 2 prowadzone były prace związane z zabudową nowego przejścia rozjazdowego tuż przed przystankiem. 8,5 mld zł dla regionu.
Komisja Europejska zatwierdziła Fundusze Europejskie dla Pomorza
Firmie Torpol, która jest wykonawcą kontraktu, udało się szybciej zakończyć te prace i dzięki temu perony udostępniono pasażerom. Są to:
- PERON 1 - dla pociągów jadących w kierunku Portu Lotniczego, Gdyni (przez Gdańsk Osowę), Kartuz i Kościerzyny
- PERON 2 - dla pociągów jadących w kierunku Gdańska Wrzeszcza i Gdyni (przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot).
PKM, na swoim społecznościowym profilu, zauważa, że dzięki przystankowemu monitoringowi nowy przystanek, po niespełna 2 tygodniach od oddania, ma już swoich stałych użytkowników. Co ciekawe, nie są to tylko pracownicy pobliskiego Intela, ale także pracownicy lotniska, z których duża część (np. całe Cargo) ma biura zlokalizowane bliżej przystanku Firoga.
Elektryfikacja PKM
Przystanek PKM Gdańsk Firoga powstaje w ramach szerszej umowy, którą realizuje firma Torpol, która buduje sieć trakcyjną na liniach kolejowych nr 248 i 253 wraz z włączeniem w linie kolejowe 201 i 202. Dodatkowo rozbudowywana jest też istniejąca infrastruktura techniczna PKM.
Koszt całej inwestycji to 48,8 mln zł, a wszystkie prace powinny zakończyć się w 2023 r.