Na realizację zadania zabezpieczono 13 535 635, 00 zł brutto. Wpłynęło 6 ofert, które są obecnie analizowane:
WODKAN-GRZENKOWICZ Sp. z o.o - 18 298 710,00 zł
Budimex SA - 16 947 162,90 zł
B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - 13 651 770,00 zł
STRABAG Sp. z o.o. - 15 989 704,43 zł
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. - 16 971 925,04 zł
Firma Budowlano-Drogowa „PRASBET” sp. z o.o. sp. k. - 17 325 652,08 zł
Od placu Wałowego droga przebiegać będzie ul. Grodza Kamienna, następnie skręci w kierunku południowym przed Bastionem Żubr.
- Nowa droga prowadzona będzie w miejscu dawnej linii kolejowej. W ramach inwestycji rozebrany zostanie stary mostek nad Opływem Motławy, a w jego miejscu wybudowana zostanie nowa przeprawa – informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ponadto przebudowane zostaną sieci podziemne: gazowa, wodociągowa, sanitarna i teletechniczna. Przewidziano budowę sieci oświetleniowej. Realizacja ma potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków z budżetu Miasta Gdańska.
Brama Nizinna jest jedną z zabytkowych bram historycznego Gdańska. Jak czytamy w Gedanopedii, zlokalizowana między Bastionem św. Gertrudy i Bastionem Żubr brama, powstała jako efekt opasywania Starego Przedmieścia nowym odcinkiem wałów ziemnych. Jest elementem nowożytnych fortyfikacji miasta. Po wybudowaniu nazywano ją krótko Nową Bramą. Utraciła swoje duże znaczenie komunikacyjne w związku z budową Bramy Oruńskiej. W 2006 r. obiekt przejęło Miasto, a w latach 2015-2016 przeszedł on gruntowną rewitalizację. Obecnie mieści się tu Klub Morza Zejman.
oprac MW.