Skrzyżowania zmienione w ronda
Nowa organizacja ruchu oznacza powrót do ruchu dwukierunkowego na przebudowanym odcinku ul. Chrobrego. Kierowcy poruszać się będą po nowej, równej nawierzchni bitumicznej. Nowa nawierzchnia to nie jedyna zmiana, jaka tam zaszła.
Skrzyżowania z ulicami Ciołkowskiego - Pstrowskiego oraz Leszczyńskich - Grudziądzka przekształcone zostały w ronda. Oznacza to, że na ostatnim ze wspomnianych skrzyżowań zlikwidowana została sygnalizacja świetlna.
Wdrożenie docelowej organizacji ruchu umożliwi otwarcie zamkniętego na czas prac wyjazdu/wjazdu z ul. Ciołkowskiego na ul. Chrobrego, a także przywrócenie ruchu dwukierunkowego na końcowym fragmencie ul. Leszczyńskich.
Sprzedałeś lub kupiłeś auto? Masz 30 dni, żeby zawiadomić urząd. Grozi kara
Otwarcie dla ruchu tego odcinka ulicy oraz obu skrzyżowań nie oznacza całkowitego końca robót na przebudowywanym fragmencie. Trwać będą jeszcze prace wykończeniowe, które nie powinny wpływać na ruch drogowy. Mogą jednak występować jeszcze niewielkie i krótkotrwałe utrudnienia.
Roboty na mocy umowy "szesnastkowej"
Inwestorem przebudowy ul. Chrobrego jest firma Robyg, na podstawie umowy drogowej zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych. Stąd też "szesnastka" popularna nazwa takich inwestycji.
Umowy "szesnastkowe" zakładają, że prywatny inwestor realizujący np. osiedle mieszkaniowe, obiekt handlowy, halę magazynową, zobowiązany jest nie tylko do wybudowania samych budynków. W jego gestii jest również dostosowanie do nich układu drogowego, tak by nowa inwestycja nie wpłynęła negatywnie na bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego w jej sąsiedztwie.
Dlatego też na koszt prywatnej firmy poszerza się fragmenty ulic, wyznacza dodatkowe pasy do skrętów, czy zamienia klasyczne skrzyżowania w ronda. W ramach umów „szesnastkowych” buduje się również oświetlenie uliczne, montuje meble miejskie i wykonuje nasadzenia drzew i niskiej roślinności.
Powrót na stałe trasy komunikacji miejskiej
Po zakończeniu prac drogowych na ul. Chrobrego autobusy linii 124, N1, N2 i N6 powrócą na stałe trasy.
Zmiany dla linii 124 będą obowiązywać od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 5 sierpnia. Dla linii N1, N2 i N6 zaś w nocy z poniedziałku, 5 sierpnia na wtorek, 6 sierpnia. Wprowadzone zostaną też zmiany w obsłudze niektórych przystanków.
Linia 124
Kursy dotychczas zaczynające się na przystanku „Drzewieckiego” 01 (w dni powszednie o godz. 05.45, w soboty o 04.41, w niedziele o 05.07) będą zaczynać się na przystanku wcześniejszym – „Ciołkowskiego” 01 (odpowiednio o godz. 05.44, 04.40 i 05.06).
Linia N6
W kierunku Żabianki
- Na odcinku między przystankami „Grudziądzka” (n/ż) 03 a „Drzewieckiego” (n/ż) 01 autobusy pojadą ulicami: al. Hallera – Chrobrego – Leszczyńskich – dalej po stałej trasie
- Nowym przystankiem na trasie będzie „Ciołkowskiego” 01 przy ul. Leszczyńskich, za skrzyżowaniem z ul. Chrobrego
W kierunku krańca Jasieńska
- Na odcinku między przystankami „Czarny Dwór” (n/ż) 03 a „Grudziądzka” (n/ż) 03 autobusy pojadą ulicami: al. Jana Pawła – Leszczyńskich – Chrobrego – al. Hallera – dalej po stałej trasie
- Przywrócona zostanie obsługa komunikacyjna przystanków: „Zaspa – Szpital” (n/ż) 02, Korczaka (n/ż) 02 i Drzewieckiego (n/ż) 02
Wodorowce rozpoczęły służbę - można je już spotkać na regularnych liniach
Nowym przystankiem na trasie będzie „Ciołkowskiego” 02 przy ul. Chrobrego, za skrzyżowaniem z ul. Leszczyńskich.
oprac. RP