Udrożnić ruch kołowy
Ulicę Czarny Dwór przebudowano na odcinku od ul. Kaczyńskiego do skrzyżowania z al. Jana Pawła II. Wymieniono mocno sfatygowaną nawierzchnię jezdni (ułożono nowe warstwy masy bitumicznej), ale przede wszystkim przebudowano skrzyżowanie ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II - chodziło bowiem o to, by poprawić przepustowość tego mocno obciążonego ruchem kołowym skrzyżowania.
W ramach prac wydłużono też prawoskręty zarówno od strony Przymorza Wielkiego, jak i Brzeźna, oraz lewoskręt od strony al. Hallera. Do tego powstały dwa pasy wiodące w kierunku al. Hallera - te rozwiązania powinny udrożnić skrzyżowanie.
Znane są już oferty na adaptację Zespołu Sierocińca
Prace remontowe
W ramach prac przebudowano również sygnalizację świetlną i oświetlenie uliczne. Prace, wraz z odbiorami, trwały w sumie 27 tygodni. Wykonała je firma Kruszywo. Koszt robót wyniósł blisko 4,1 mln złotych.
W związku z tym, że jest to ulica biegnąca tuż przy parku nadmorskim, prace remontowe prowadzono poza okresem wakacyjnym.
Ulica łącząca kilka dzielnic
Ulica Czarny Dwór łączy duże “obszary mieszkalne”: Żabiankę, Przymorze, Oliwę i Zaspę, z trasą prowadzącą w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą i wyjazdu z miasta. W okresie letnim jest to droga dodatkowo mocno obciążona ruchem turystycznym - tutaj znajduje się bowiem dojście do deptaków, molo oraz nadmorskiego Parku Reagana.