• Start
  • Wiadomości
  • Premiera „Potopu” przełożona. Na kiedy? Co z biletami?

Premiera „Potopu” przełożona. Na kiedy? Co z biletami?

Teatr Wybrzeże poinformował, że z przyczyn niezależnych od Teatru, premiera „Potopu” w reżyserii Michała Siegoczyńskiego zostaje przeniesiona z 7 lutego na 29 marca (sobota). Odległy termin premiery jest spowodowany licznymi wyjazdami Teatru Wybrzeże na festiwale w najbliższym czasie. Jeszcze w lutym odbędzie się też inna premiera - „Brytanik” na Scenie Kameralnej.
05.02.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Zdjęcie przedstawia scenografię teatralną w nastrojowym czerwonym oświetleniu, na której znajduje się podwyższona konstrukcja z metalowych ram. W tle widoczny jest ekran z wyświetlonym słowem POTOP w biało-czerwonym wzorze, nawiązującym do polskiej flagi
Na barwną i odważną prapremierę „Potopu” w reżyserii Michała Siegoczyńskiego (autor scenariusza i reżyser) trzeba będzie jeszcze trochę poczekać
fot. Mateusz Dąbrowski / Teatr Wybrzeże

Prapremiera „Potopu” zaplanowana na piątek, 7 lutego, się nie odbędzie, ale w niedzielę, 9 lutego o godzinie 19.00 (niedziela) i 11 lutego o godzinie 20.00 (wtorek) zagrane zostaną spektakle przedpremierowe.

 

Bilety na spektakle 7 lutego zachowują ważność na premierę przełożoną na sobotę, 29 marca, a bilety z 8 lutego – na niedzielę, 30 marca. O szczegółach wymiany bądź zwrotu biletów Teatr Wybrzeże poinformuje drogą mailową, można też dopytywać w kasach.

Czytaj także: Nowy sezon Teatru Wybrzeże. Na początek: roztańczony musical z gdańskim akcentem

Będzie odważnie. Warto poczekać

Michał Siegoczyński wraca do Teatru Wybrzeże po dobrze przyjętej przez widzów, szalonej wariacji wokół dzieła Szekspira: „Romeo i Julia is not dead”. Tym razem przygląda się bohaterom „Potopu” Henryka Sienkiewicza, i zaprasza nas do świata inspirowanego powieścią noblisty, w której narodowe mity i wydarzenia historyczne miesza z właściwym sobie zainteresowaniem popkulturą – i tak na przykład Andrzej Kmicic pojawi się obok... Abby i Ikei. 

Zdjęcie przedstawia fragment sceny teatralnej, na której widać elementy garderoby – husarskie skrzydła oraz zbroję – ustawione obok kulis
O tym, jaki to będzie spektakl można się już przekonać, podglądając materiały zza kulis - nz. fragment scenografii
fot. Mateusz Dąbrowski / Teatr Wybrzeże

Tradycyjnie dla tego reżysera nie zabraknie prowokacji i inscenizacyjnej „łobuzerki” - narodowe mitry przywołane zostaną w sposób przewrotny, a jednocześnie zachęcający widzów do zastanowienia się nad  ich żywotnością i aktualnością w kontekście współczesnego świata. Na ile sienkiewiczowscy bohaterowie zasiedlają nasze umysły, i czy w ogóle dziś rezonują z naszą zbiorową wyobraźnią? Czy można ich jeszcze traktować (śmiertelnie) poważnie? O tym opowie „Potop” Siegoczyńskiego – który zamiast martyrologii wybiera zdrowy dystans okraszony gombrowiczowską ironią.

Zdjęcie przedstawia grupę osób uczestniczących w rozmowie przy stole, z centralnie widocznym mężczyzną w okularach i czarnej marynarce, który uśmiecha się, sprawiając wrażenie lidera lub prowadzącego dyskusję. Wokół stołu znajdują się różne przedmioty, takie jak filiżanki, butelki i notatki, co wskazuje na swobodny charakter spotkania, być może związanego z pracą twórczą lub planowaniem projektu
Na zdjęciu reżyser Michał Siegoczyński i aktor Piotr Witkowski podczas próby czytanej
fot. Paweł Raro / Teatr Wybrzeże

Scenariusz i reżyseria: Michał Siegoczyński, konsultacje dramaturgiczne: Patryk Warchoł, scenografia: Justyna Elminowska, kostiumy: Sylwester Krupiński, muzyka: Kamil Pater, reżyseria świateł: Marcin Chlanda, video: Natan Berkowicz, ruch sceniczny: Maćko Prusak, operatorzy kamery: Oliwia Niewidziała, Jakub Wadecki, inspicjentka-suflerka: Weronika Mathes.

Obsada: Dorota Androsz, Katarzyna Borkowska, Monika Chomicka-Szymaniak, Katarzyna Kaźmierczak, Anna Kociarz, Agata Woźnicka, Grzegorz Gzyl, Michał Jaros, Janek Napieralski, Robert Ninkiewicz, Jakub Nosiadek, Piotr Witkowski, oraz Maksymilian Hojka (gościnnie) i Marek Puchowski (gościnnie).

Na plakacie widnieje minimalistyczna grafika z czerwono-białymi liniami na niebieskim tle, nawiązującymi do polskiej flagi, co sugeruje patriotyczne przesłanie. Zawiera informacje o premierze spektaklu Potop  w reżyserii Michała Siegoczyńskiego, opartego na powieści Henryka Sienkiewicza
autor: Michał Tatarkiewicz / Teatr Wybrzeże

28 lutego premiera na Scenie Kameralnej 

Tymczasem Grzegorz Wiśniewski, reżyser, którego nikomu przedstawiać nie trzeba (w Teatrze Wybrzeże realizował wcześniej m.in. „Lillę Wenedę” Juliusza Słowackiego), przygotowuje już premierę na Scenę Kameralną w Sopocie (ul. Bohaterów Monte Cassino 30). 

W piątek, 28 lutego, premierowo zobaczymy jego inscenizację XVII-wiecznego dramatu francuskiego - „Brytanika” Jeana Racine'a, w przekładzie Antoniego Libery. To klasycystyczny traktat o władzy nawiązujący do czasów rzymskich i okrutnego cesarza Nerona, który, by pozostać na szczycie nie cofnie się przed niczym – nawet przed zamordowaniem tytułowego przyrodniego brata. W tle relacji rodzinnych i kulis politycznych interesów zakończonych brutalnym przejęciem tronu, rozgrywa się opowieść o moralnych kosztach władzy, zdradzie i ludzkiej naturze w obliczu pokusy absolutnej dominacji.

Reżyseria: Grzegorz Wiśniewski, scenografia i kostiumy: Mirek Kaczmarek, inspicjentka-suflerka: Katarzyna Wołodźko. Obsada: Piotr Biedroń, Robert Ciszewski, Katarzyna Dałek, Dorota Kolak, Marek Tynda, Jarosław Tyrański. 

Premiera: piątek, 28 lutego, godzina 19:00, kolejne spektakle: sobota-niedziela, 1-2 marca, godzina 20:00. Więcej na: teatrwybrzeze.pl.

Czytaj także: Ile byłoby warte życie bez bezsilności? Agnieszka Dauksza w Gdańsku

TV

Video Player is loading.
Reklama
Aktualny czas 0:00
Czas trwania -:-
Załadowany: 0%
Typ strumienia NA ŻYWO
Pozostały czas -:-
1x
    Trzeci Maja święcić w Gdańsku