Zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Społecznego ds. edukacji w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Grzegorz Kryger poinformował, że w minionych dwóch latach udało się utworzyć nowoczesne pracownie informatyczne w około dwóch trzecich gdańskich szkół. Wszystkie szkoły mają mieć takie pracownie do końca 2019 roku.
Od roku szkolnego 2017/2018 nowa pracownia działa m.in. w szkole podstawowej nr 12 przy ul. Człuchowskiej. Nauczycielka informatyki, Edyta Banacka powiedziała, że do dyspozycji uczniów jest ponad 20 komputerów wyposażonych w oprogramowanie Windows 10. – To zapewnia bardzo duży komfort pracy bo każdy uczeń ma swoje stanowisko, może zapisać efekty swojej pracy podczas lekcji i wrócić do nich na kolejnych zajęciach – tłumaczy. Uczniowie mogą realizować dłuższe i większe projekty, nie tracą też czasu na uruchamianie sprzętu czy na przerwy z powodu jego awarii. Przyznaje, że pracownia jest przez cały czas „oblegana”. Oprócz zajęć informatycznych w pracowni odbywają się też zajęcia z innych przedmiotów. Do SP 12 uczęszcza około 1,3 tys. uczniów. W szkole są trzy pracownie komputerowe, z których jedna jest wyposażona w najnowszy sprzęt.
Natomiast w SP 84 przy ul. Otomińskiej w dzielnicy Kiełpino Górne uczniowie korzystają z laptopów. Uczniowie klas młodszych 0-II korzystają z małych notebooków dostosowanych rozmiarami do "małych rączek" a uczniowie klas III-VIII mają do dyspozycji standardowe notebooki (laptopy) biurowe. Szkoła otrzymała 26 laptopów w 2016 roku.
Dyrektor placówki, Iwona Racinowska-Kulawy podkreśla, że laptopy bardzo sprawdzają się w jej szkole. Opowiada, że podczas zajęć każdy uczeń ma do sprzęt do swojej dyspozycji laptopa i jest do tego konkretnego urządzenia przypisany przez cały rok szkolny. Oznacza to, że w danym roku szkolnym z konkretnego laptopa korzysta tylko określa grupa uczniów. Dyrektor SP 84 podkreśliła, że podczas zajęć uczniowie m.in. poznają języki programowania (np. Python, Baltie, Scratch), tworzą strony internetowe oraz przygotowują prezentacje tematyczne i projekty plakatów, wizytówek czy zaproszeń na różne okazje. Zaznaczyła, że nowoczesny sprzęt umożliwia nie tylko realizację przewidzianego programu nauczania ale też – w zależności od inwencji i umiejętności nauczyciela – znaczne poszerzenie zakresu tego programu.
Iwona Racinowska-Kulawy podkreśla, że dzięki nowoczesnemu sprzętowi, którym dysponuje szkoła, także nauczyciele mogli uczestniczyć w kursach podnoszących ich kwalifikacje. Pozwoliło to m.in. na wykorzystanie nowatorskich metod nauczania