Prace odbywają się w kilku lokalizacjach:
- pomiędzy Pętla Zaspa a skrzyżowaniem ulic Pomorskiej z Chłopską - 1 lipca w ciągu dnia, od 2 do 4 lipca w nocy
- od pętli na Zaspie do skrzyżowania ulic Mickiewicza oraz Hallera - w nocy z 1 na 2 lipca
- wzdłuż ulicy Wały Jagiellońskie od węzła Unii Europejskiej do Huciska - w nocy z 4 na 5 lipca
- wzdłuż Wałów Jagiellońskich i Podwala Grodzkiego od Huciska do węzła Piastowskiego - w nocy od 5 do 7 lipca
Wszystkie nocne prace na torowiskach prowadzone są w godz. 0.00 - 4.00 bądź 4.30 i pozostają bez wpływu na ruch tramwajowy. Roboty nie utrudniają także ruchu pojazdów i pieszych.
- Przy pracach regulacji i stabilizacji torów tramwajowych wykorzystywana jest specjalistyczna maszyna: samojezdna podbijarka torowa. Jej działanie polega na uniesieniu torów, podsypaniu tłucznia pod uniesione podkłady na żądaną wysokość, a następnie zagęszczenie kruszywa kamiennego poprzez wibracje. Po dokonaniu tych czynności podkłady wraz z torami są opuszczane na miejsce - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jeszcze przed przystąpieniem do pracy torowej wykonywane są szczegółowe pomiary torów, które mają zostać ustabilizowane. Na ich podstawie powstaje projekt, według którego podbijarka ustawiając tory może je przesunąć w lewo, w prawo oraz podnieść lub opuścić na żądaną wysokość.
Dzięki takim zabiegom tory są ułożone równo i w jednej płaszczyźnie, co w efekcie przekłada się na płynniejszą jazdę tramwaju i lepszy komfort podróży pasażerów. Regulacja i stabilizacja torów wydłuża także trwałość całego ustroju oraz taboru tramwajowego.