• Start
  • Wiadomości
  • Młyniska. Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż terenów stoczniowych i powstającego "Młodego Miasta"

Młyniska. Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż terenów stoczniowych i powstającego "Młodego Miasta"

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej, na odcinku od Węzła Kliniczna do biurowca C200 (znajdującego się na terenie Stoczni Północnej). Tym samym zrealizuje zwycięski projekt Budżetu Obywatelskiego z 2020 r. „Budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Jana z Kolna - etap I".
23.02.2022
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Wzdłuż ul. Marynarki Polskiej zbudowany zostanie ponad 200-metroy odcinek drogi rowerowej
Wzdłuż ul. Marynarki Polskiej zbudowany zostanie ponad 200-metroy odcinek drogi rowerowej
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

 

Ul. Marynarki Polskiej jest drogą dwujezdniową, dwukierunkową. Równolegle z ulicą biegnie linia tramwajowa oraz linia kolejowa (użytkowana w ostatnich latach jedynie okazjonalnie). Ulica znajduje się w pobliżu hal produkcyjnych, obiektów biurowych oraz budynków mieszkalnych. Łączy dzielnice: Nowy Port, Letnica i Młyniska ze Śródmieściem. Dlatego na co dzień natężenie ruchu kołowego jest tu bardzo duże. Znajduje się tu także jednostronny chodnik i krótki odcinek, około 110-metrowy, drogi rowerowej. Na większości trasy ruch rowerowy odbywa się na chodniku lub jezdni.

Po zwycięstwie w głosowaniu na projekty Budżetu Obywatelskiego, w ciągu ul. Marynarki Polskiej zaprojektowano trasę rowerową o długości około 250m oraz szerokości 3m lub 3,5m. Przebiegać będzie na jezdni, oddzielonej od pasów ruchu dla pojazdów, pasem wyłączonym z ruchu o szerokości 0,5 metra oraz tzw. urządzeniami bezpieczeństwa ruchu, czyli mini azylami i słupkami.

Do tego w rejonie węzła Kliniczna zaprojektowano odcinek ścieżki rowerowej z nawierzchni bitumicznej, a przy chodniku w rejonie wspomnianego węzła rozebrany zostanie 15-metrowy mur oporowy.

Nawierzchnia drogi rowerowej, jej warstwa ścieralna, będzie miała 3cm grubości i wykonana zostanie z mastyksu grysowego w kolorze czerwonym. Pod nią ułożona zostanie 5-centymetrowa warstwa betonu asfaltowego.

Na pasie dzielącym drogę rowerową od pasa drogowego zamontowane zostaną mini azyle drogowe o wymiarach 1,5x0,5m, w rozstawie 2 metrów. Pomiędzy nimi ustawione będą słupki elastyczne PVC.

Co istotne, na tej ulicy zmniejszono w ubiegłym roku, zgodnie z regulacjami ministerialnymi, dopuszczalną prędkość pojazdów z 70km/h do 50km/h.

Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 28 lutego br. Zgodnie z założeniem, realizacja prac powinna potrwać do końca czerwca 2022 r.

 

Mat. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

TV

Mieszkańcy włączają się w rewitalizację Biskupiej Górki