Nowy obiekt powinien zdecydowanie poprawić dojazd m.in. z Traktu Św. Wojciecha, na wysokości ul. Ukośnej, do obwodnicy południowej. Wcześniej obowiązywał tu ruch wahadłowy, co niestety powodowało korki. Szczególnie w godzinach porannych. Budowany właśnie most będzie miał zwiększoną nośność do klasy A - 50 ton. Inwestycja powinna być zakończona do końca czerwca 2018 r.
Zobacz jak wygląda budowa:
W ramach inwestycji rozebrane zostaną również istniejące mury oporowe i zbudowane nowe na dojeździe do mostu od strony ul. Trakt Św. Wojciecha. Poza tym umocniony zostanie Kanał Raduni na odcinku w bezpośrednim sąsiedztwie z przyczółkami nowego mostu, a także zlikwidowane otwarte koryto Potoku Maćkowy i przebudowany istniejący przepust.
Nowy most w liczbach:
- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m - długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m - szerokość jezdni - 4,00+5,00 m - szerokość chodników - 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m - szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 (26,00) m - nawierzchnia jezdni - asfaltobeton |
Czytaj też:
Orunia. Rozbiórka mostu na ul. Starogardzkiej. Którędy przejdą mieszkańcy?