Port Gdańsk w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. przeładował 14,802 mln ton ładunków, co stanowi wzrost o 11,3 proc. w porównaniu do I kwartału ub. roku.
Plasuje to gdański port na drugim miejscu wśród portów na Bałtyku po Ust Ługa (Rosja) - przeładunek 26,1 mln ton, a przed dwoma innymi portami rosyjskimi: Primorsk i St. Petersburg.
Nadal najliczniejszą grupą ładunkową w Porcie Gdańsk jest drobnica – ok. 6 mln ton (co stanowi wzrost o 2 proc.). Na drugim miejscu są paliwa płynne, które zanotowały wzrost o 25,7 proc. osiągając wynik 5,7 mln t. Na plusie jest też węgiel, którego przeładowano ponad 1,6 mln t. Wzrost zanotowały też kontenery (+ 9 proc.), pasażerowie (+12,3 proc.), ładunki Ro-Ro (+19,6 proc.).
Absolutny rekord należy do drewna: przeładowano go w I kwartale tego roku aż o 3535 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r.
Dodatkowo, po pierwszym kwartale 2022 r. Port Gdańsk z wynikiem 561 396 TEU i (20-stopowy kontener przyp. red.) i wzrostem o 9 procent utrzymuje pierwsze miejsce w przeładunku kontenerów na Bałtyku. Za nim jest St. Petersburg - 437 858 TEU oraz Gdynia - 237 712 TEU.
Obecnie Port Gdańsk obsługuje 21 regularnych połączeń morskich. Oprócz Europy, stałymi kierunkami obrotu towarów są USA, Ameryka Środkowa i Południowa oraz Azja. W ramach oferowanych połączeń oceanicznych (aliansów: 2M i Ocean Alliance) jest jedynym bałtyckim portem, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami. Do Portu zawijają największe transoceaniczne jednostki świata, wymagające głębokowodnych nabrzeży.