Od początku roku Port Gdańsk notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, w marcu ponownie 4,6 mln ton. Już w styczniu br. gdański port wstąpił do grona trzech pierwszych portów na Bałtyku (miejsca “medalowe” od co najmniej dekady trzymały trzy porty rosyjskie).
Gdański port także po zamknięciu I kwartału 2021 roku wciąż utrzymuje III pozycję w tym rankingu:
- Ust Ługa 25,5 mln ton (-5,4%)
- St. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1%)
- Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8%)
- Port Primorsk 12,6 mln ton (-22,4%)
- Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2%)
Ponadto, terminal DCT Gdańsk awansował w tym samym czasie na pierwsze miejsce w rankingu kontenerowym na Bałtyku:
- Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego - komentuje Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk. - Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub.
Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18% rok do roku.
Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych, w tym:
- Paliwa płynne (+39%),
- Węgiel (+3,7%),
- Zboże (+53,7),
- Drobnica (+9,8)
- i prawie 9% wzrost w przeładunkach kontenerów.
- Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk. - Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u nas swoją działalność, a my jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową usprawniające dojazd do terminalu DCT.