Na pewno ponad 7 milionów
- Idziemy zgodnie z planem. To, co sobie założyliśmy, realizujemy. Pod koniec roku będziemy mieć na pewno ponad 7 milionów pasażerów, choć za wcześnie jeszcze, by mówić jak dużo ponad siedem - zastrzega prezes Portu Lotniczego Gdańsk Tomasz Kloskowski. - Za nami pierwsza połowa roku, ta gorsza połowa. W ostatnich latach silnikiem napędowym dla gdańskiego lotniska były loty czarterowe, a one na większą skalę zaczęły się w czerwcu. Po trzecim kwartale będziemy wiedzieli więcej.
Warto przypomnieć, że pierwszego w historii 6-milionowego pasażera gdańskie lotnisko fetowało w ubiegłym roku, 27 listopada.
Nowy rekord Portu Lotniczego Gdańsk. Ponad 6 mln pasażerów, a rok jeszcze trwa
Dokąd latamy z Gdańska - 2025
Wśród najpopularniejszych kierunków, które w pierwszej połowie 2025 roku wybierali pasażerowie, nie ma zmian.
- Najwięcej osób podróżowało na trasie Gdańsk-Londyn (262 902),
- Gdańsk-Oslo (227 001)
- i Gdańsk-Kopenhaga (204 290).
W ruchu nieregularnym (czartery, general aviation, wojskowe, inne) od stycznia do końca czerwca tego roku było w Gdańsku 244 205 pasażerów. Jest to o 9 proc. więcej niż w porównywalnym czasie 2024.
W okresie styczeń - czerwiec 2025 spółka Port Lotniczy Gdańsk wypracowała 37,7 mln zł zysku ze sprzedaży (5 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2024) i 29 mln zł zysku netto (10,3 proc. więcej j.w.).
Nowa baza pogotowia ratunkowego będzie na lotnisku
SZCZEGÓŁOWA PREZENTACJA WYNIKÓW PLG:
Co wpływa na rozwój lotniska?
- Na nieustający rozwój gdańskiego lotniska ma wpływ ruch turystyczny i biznesowy oraz decyzje o podróżach, które podejmują nasi mieszkańcy. Wpływa na to przede wszystkim dobra sytuacja gospodarcza Pomorza, koniunktura w portach morskich, w branży offshore, rozbudowa terminali portowych i przygotowania do realizacji elektrowni jądrowej - wylicza Tomasz Kloskowski. - Gospodarka generuje ruch lotniczy, przyjeżdżają na Pomorze projektanci, konsultanci, inżynierowie i ludzie szeroko związani z biznesem.
Wizz Air uruchamia połączenie z Gdańska do Bukaresztu
Najwięksi przewoźnicy w Gdańsku
- Największy udział w rynku lotniczym w Gdańsku w pierwszym półroczu 2025 w ruchu regularnym miała linia lotnicza Wizz Air. Zrealizowała 43,5 proc. połączeń.
- Drugi był Ryanair (37,3 proc.).
- Na kolejnych miejscach były Polskie Linie Lotnicze LOT (4,8 proc.), Lufthansa (4,3 proc.) i KLM (3,7 proc.).
W obsłudze towarów i poczty w gdańskim porcie w ciągu pół roku obsłużono 5 364 ton cargo.
7.10 do Walencji, czyli jak działa lotnisko
Aktualna siatka połączeń z Gdańska
Ryanair: Aarhus, Alicante, Barcelona-El Prat, Belfast, Bratysława, Brindisi, Bristol, Burgas, Cork, Chania, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Neapol, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Podgorica, Praga, Ryga, Rzym-Ciampino, Santorini, Skelleftea, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Wenecja, Wrocław, Zadar;
Wizz Air: Aberdeen, Alesund, Alicante, Barcelona El-Prat, Bergen, Billund, Budapeszt, Bukareszt, Burgas, Dortmund, Eindhoven, Goteborg, Hamburg, Haugesund, Heraklion, Kopenhaga, Larnaka, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton, Madera, Malaga, Mediolan-Malpensa, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Rzym-Fiumicino, Split, Stavanger, Sztokholm-Arlanda, Teneryfa, Tirana, Tromso, Trondheim, Turku;
LOT: Warszawa, Rzeszów, Stambuł (start 14 stycznia 2026)
Amsterdam KLM; Kopenhaga SAS; Frankfurt, Monachium Lufthansa; Bergen, Oslo-Gardermoen Norwegian, Duesseldorf Eurowings; Helsinki Finnair; Zurych Swiss.