Gdzie będzie pływał prom?
Uroczystość odbyła się w środę, 24 września. Przekazanie promu do eksploatacji planowane jest na III kwartał 2027 r.
Statek wyposażony zostanie w cztery pędniki azymutalne zasilane podczas normalnej operacji przez litowo-jonowe baterie o pojemności ok. 5,7 MWh, co umożliwi całodzienną pracę w trybie elektrycznym.
Projekt spełnia wymagania najbardziej rygorystycznych norm środowiskowych, w tym notację Lloyd’s Register ECO.
Jednostka powstaje w ramach programu Small Vessel Replacement Programme, którego celem jest wymiana wysłużonych promów kursujących na zachodnim wybrzeżu Szkocji.
Gdańska Stocznia „Remontowa” z pierwszym promem na gaz LNG
Prom B621/1 to pierwszy z serii siedmiu jednostek dla CMAL, które zostaną zbudowane w Stoczni Remontowa Shipbuilding. Powstają we współpracy norweskiego biura projektowego LMG Marin z zespołem Remontowa Marine Design@Consulting, należącym do grupy Remontowa Holding.
PROM DLA SZKOCKIEGO ARMATORA W LICZBACH:
- Długość całkowita: 49,90 m
- Szerokość konstrukcyjna: 12,48 m
- Wysokość do pokładu głównego: 3,50 m
- Zanurzenie konstrukcyjne: 2,10 m
- Prędkość: 9 węzłów
- Pasażerowie: 150/ 250 osób
- Załoga: 5 osób
- Samochody: 16/ 24 sztuk
- Samochody ciężarowe: 2 szt.
Więcej o armatorze ze Szkocji
Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) jest spółką, będącą właścicielem floty promów, portów i infrastruktury żeglugowej na zachodnim wybrzeżu Szkocji.
Firma realizuje obecnie strategiczny program odnowy floty, którego celem jest zapewnienie niezawodnych, niskoemisyjnych połączeń morskich dla społeczności lokalnych.
Jaka jest historia gdańskiej stoczni?
Gdańska stocznia zbuduje nowoczesny prom pasażersko-samochodowy. Gdzie będzie pływać?